منحنی نزولی محبوبیت جانسون در انگلیس

به گزارش مجله جغتای، نتایج یک نظرسنجی اجرا شده در انگلیس بیانگر آن است که با تداوم کاهش محبوبیت نخست وزیر در یک سال گذشته، رهبر حزب مخالف دولت (کارگر) از مقبولیت بیشتری برای دریافت قدرت در کشور برخوردار است.

منحنی نزولی محبوبیت جانسون در انگلیس

محبوبیت رهبر حزب کارگر کی یر استارمر بر اساس یافته های آماری موسسه معتبر یوگوو 5 درصد بیشتر از بوریس جانسون است.

این نظر سنجی حاکیست که رهبران احزاب کارگر و محافظه کار به ترتیب 34 و 29 درصد در میان مردم انگلیس محبوبیت دارند. به این ترتیب پیش بینی می گردد که حزب کارگر در انتخابات پارلمانی پیش رو با اختلاف 4 درصد پیروز گردد.

بر اساس نظر سنجی یوگوو، نیمی از مردم انگلیس از عملکرد دولت در فرایند خروج این کشور از اتحادیه اروپا ناراضی هستند. 52 درصد مردم در مقابل 35 درصد معتقدند که دولت عملکرد بسیاری بدی را در این رابطه ثبت نموده است. در این میان 48 درصد مردم انگلیس، خروج از اتحادیه اروپا را اقدام نادرستی می دانند.

این در حالیست که در همه پرسی سال 2016 میلادی 51.9 درصد مردم به خروج و 48.1 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند.

انگلیس و اتحادیه اروپا 4 دی ماه گذشته پس از ماه ها مذاکرات فشرده و طاقت فرسا پایان درباره آینده همکاری های تجاری میان دو طرف در دوره پسا برگزیت به توافق رسیدند.

در توافق جدید انگلیس امتیازهای بسیاری به طرف مقابل داده است فقط برای اینکه به گفته نخست وزیر سابق برگزیت برگزیت باشد. فقط برای آنکه به مردم بگویند به توافقی دست پیدا کردند تا بتوانند نقطه پایانی بر چهار سال و نیم کشمکش بگذارند. توافق حاضر نه به انگلیس آزادی ماهیگیری در آبهای خودش را می دهد، نه آن را از مقررات و استاندارد های اتحادیه اروپا آزاد می نماید، نه حتی آنقدر آزادی عمل می دهد که انگلیس بتواند با سایر کشورها معاهدات تجاری مستقل امضا کند. حتی راه را برای دخالت اتحادیه اروپا در مرز داخلی بین ایرلند شمالی و سرزمین اصلی باز می گذارد.

مردم انگلیس از شروع سال جدید میلادی به تدریج متوجه بی فایده بودن برگزیت خواهند شد. در طی این توافق انگلیس امتیاز خاصی بدست نیاورد و آنچه از آن با نام حفظ حاکمیت یا در دست دریافت کنترل و سرنوشت کشور یاد می گردد عملاً با محدودیتهای تحمیل شده در این توافق بی معنی است.

بوریس جانسون اکنون با به پایان رساندن برگزیت و عملی کردن تنها شعار انتخاباتی اش به قله موجودیت سیاسی خود رسیده و از این به بعد فقط در سرازیری خواهد بود. به پیش بینی مجله فورچون سال 2021 ، پس از آنکه اقتصاد انگلیس متوجه ضررهای برگزیت شد، سال پایانی نخست وزیری بوریس جانسون خواهد بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 659

به "منحنی نزولی محبوبیت جانسون در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحنی نزولی محبوبیت جانسون در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید