مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره رقابت علمی کنز تمدید شد

به گزارش مجله جغتای، مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره رقابت علمی کنز (KANZ) که ابتدا 1 شهریور 1400 اعلام شده بود، تا 29 مهر 1400 تمدید شد.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره رقابت علمی کنز تمدید شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برای نقش آفرینی موثر در توسعه علم، فناوری و نوآوری، ضمن اعطای جایزه مصطفی (ص) به آثار برجسته دانشمندان، برنامه ریزی به منظور شبکه سازی دانشمندان و بهره مندی جامعه اسلامی از این ظرفیت بزرگ را در دستور کار دارد.

بنیاد مصطفی (ص) در تکمیل زنجیره ارزش، رقابت علمی کنز (Knowledge Application and Notion for Society) را میان دانش پژوهان، دانشجویان و اساتید (زیر 45 سال) معرفی و برگزار می نماید. علاقه مندان ایده های علمی خود را در قالب یک ارائه تصویری ارسال مینمایند.

این رویداد برای یافتن برترین راه چاره های علمی به منظور حل مسائل جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت های جامعه متخصصین، تهیه انباشتی از آثار علمی، ارتقاء سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان، بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان برگزار می گردد.

اولین دوره این رقابت سال 1397 و در 5 حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت 1045 نفر (753 دانشجو و 292 عضو هیأت علمی) و دریافت 590 اثر از 15 کشور اسلامی برگزار گردید.

دومین دوره این رقابت هم امسال و در حوزه های آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، حمل و نقل و حوزه ویژه 1400؛ معدن و صنایع معدنی در سطح دنیا اسلام برگزار می گردد.

هریک از محققان جوان می توانند با ارسال یک ویدئو 3 تا 5 دقیقه ای از راه چاره ابتکاری و علمی خود برای حل کردن یکی از مسائل مهم دنیا اسلام در این رقابت شرکت نمایند.

از این رو با توجه به مشارکت گسترده دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران جوان از 17 کشور دنیا و تقاضای مکرر جهت تمدید این رویداد علمی-بینالمللی، تاریخ ارسال آثار به دومین رقابت علمی کنز تا 29 مهرماه 1400، تمدید شد.

شرکت نمایندگان با مشاهده فراخوان رقابت و نحوه تهیه ویدئو در سایت رقابت به نشانی kans.mstfdn.org، می توانند فرم های مربوطه را پر نموده و ضبط ویدئو و بارگذاری آن را مطابق استاندارد های مذکور انجام دهند. این دستاورد ها می تواند در قالب ایده، مقاله، کتاب، نمونه اولیه محصول یا محصول تازه باشد.

در مرحله بعد، گروه های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، آثار ارسالی را آنالیز نموده و از میان آن ها 3 اثر و راه چاره برتر در هریک از حوزه ها و در مجموع 18 راه چاره برتر را انتخاب می نمایند. نهایتا با داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت در مهرماه 1400، نفرات برتر هر یک از حوزه ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آن ها اعطا خواهد شد.

جوایز دومین دوره رقابت علمی کنز، به 6 نفر برتر تعلق می گیرد که شامل لوح تقدیر و مدال کنز، نشان طلای 30 گرمی، یاری هزینه 2 هزاردلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه در بهره برداری از برنامه های شبکه سازی بنیاد مصطفی (ص) خواهد بود.

رقابت علمی کنز نه فقط یک رقابت، بلکه بازاری است که دانشمندان، محققان و نوآوران جوان می توانند مشتریانی فراتر از مرز های کشور خود برای دستاورد های علمی شان بیابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 986

به "مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره رقابت علمی کنز تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره رقابت علمی کنز تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید