شرایط کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/کرمانشاه به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه شرایط کرمانشاه در زمینه تامین و توزیع روغن خوراکی بهتر از استان های دیگر است.

شرایط کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است

احسان باقرخانی در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد بازار روغن خوراکی، اظهار کرد: کمبودهایی که در زمینه روغن ایجاد شده مربوط به کل کشور است و کرمانشاه به واسطه اینکه صاحب یک کارخانه عظیم فراوری روغن خوراکی است، مشکل کمتری نسبت به سایر استان های کشور دارد.

وی کمبود روغن خوراکی را صرفا مربوط به روغن جامد دانست و اضافه نمود: در زمینه سایر انواع روغن مانند روغن سرخ کردنی و روغن پخت و پز مسئله ای نداریم.

باقرخانی مشکل اصلی روغن جامد را نیز مربوط به حلب آن دانست و یادآور شد: به جهت آنکه عرضه حلب در بورس فلزات انجام می گردد و نوسان قیمت زیادی دارد، سازمان حمایت نمی تواند نرخ تعیینی برای آن معین کند و این امر باعث شده در زمینه حلب و قیمت آن با مشکلاتی روبرو شویم که به روغن جامد سرایت نموده است.

وی ادامه داد: البته بعضی واحدهای فراوریی اعلام کردند در صورت ادامه این فرایند، به جای حلب از کیسه های وکیوم برای عرضه روغن جامد استفاده خواهند کرد.

مردم به سمت انبار خانگی روغن روی آورده اند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه همچنین از توزیع مستمر روغن جامد توسط عاملین مجاز در سطح استان اطلاع داد و تاکید نمود: توزیع به صورت مویرگی و برای هریک از برندها توسط شرکت پخش مجاز مربوطه انجام می گردد.

به گفته باقرخانی، اگرچه توزیع روغن جامد مدام انجام می گردد، اما گاهی با تقاضای بالای مردم روبرویم. متاسفانه بعضی خانوارها به سمت انبار خانگی روغن روی آورده اند و بیش از حد احتیاج روغن جامد خریداری و نگهداری می نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که گاهی بعضی فروشگاه ها مردم را وادار می نمایند به ازا خرید روغن حتما تا سقف تعیینی از سایر کالاها را نیز خریداری نمایند، گفت: این کار مصداق فروش اجباری و تخلف است و مردم در صورت مشاهده مراتب را با تلفن 124 در میان بگذارند.

ماجرای فیلم جوانرود چه بود؟

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه درباره فیلمی که از توزیع روغن در شهرستان جوانرود در فضای مجازی منتشر شده اظهار کرد: واحد صنفی که در این فیلم روغن عرضه می نماید عامل تنظیم بازار مجاز نبوده و فروش خارج از شبکه داشته که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

باقرخانی گفت: حتی تعیین نیست روغنی که از سوی این واحد توزیع شده و این صف و ازدحام را ایجاد نموده از چه محلی تهیه شده و قاچاق بوده یا نه، از همین رو برای این واحد پفراینده تخلف تشکیل شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه توزیع روغن جامد به صورت مستمر توسط عاملین مجاز در جوانرود انجام می گردد، گفت: روز پنجشنبه سهمیه دیگری تحویل این شهرستان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 679

به "شرایط کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید