پیشنهاد رئیس شلوغ ترین فرودگاه اروپا در باره قرنطینه مسافران

به گزارش مجله جغتای، رئیس شلوغ ترین فرودگاه اروپا (هیترو لندن) پیشنهاد نموده که برای کاهش دوره قرنطینه اجباری مسافرانی که در فهرست کشورهای امن دولت قرار ندارد، عملیات تست کرونا در داخل فرودگاه انجام گردد.

پیشنهاد رئیس شلوغ ترین فرودگاه اروپا در باره قرنطینه مسافران

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جان هلند-کای روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه بی بی سی توضیح داد که تصمیم ناگهانی دولت برای خارج کردن اسپانیا از فهرست کشورهای قرنطینه- آزاد نشان دهنده ضرورت توجه به یک فرآیند جایگزین است. او گفت که از دولت خواسته تا با فرودگاه در این زمینه همکاری کند.

رئیس فرودگاه هیترو مطرح کرد که هزینه تست کرونا در فرودگاه ارزان نیست و حدود 150 پوند محاسبه می گردد. او با حال مطرح کرد که بعضی مسافران از جمله آنهایی که نگران بازگشت به محل کار و یا فرزندان خود به مدرسه هستند برای پرداخت این هزینه آمادگی دارند.

هلند-کای پیش بینی کرد که راه اندازی این عملیات در فرودگاه دو هفته زمان می برد و سپس باید با دولت درباره گام های بعدی برنامه ریزی کنیم. او در این باره شرح داد که مسافران به مدت یک هفته قرنطینه شده و پس از هشت روز دوباره آزمایش خواهند داد. اگر نتیجه منفی بود آنها مجاز خواهند بود که زودتر از قرنطینه خارج شوند

بر اساس دستورالعمل بهداشتی دولت انگلیس، تمام مسافران به این کشور موظف هستند تا در مرز، مشخصات، راه های تماس و محل قرنطینه خود را به مرزبانان اعلام نمایند. مهلت قرنطینه در انگلیس 14 روز معین شده و نقض این دستورالعمل می تواند به جریمه ای تا مبلغ یک هزار پوند یا پیگرد قانونی منجر گردد.

دولت انگلیس 16 تیر فهرستی از کشورهای عمدتا اروپایی ارائه و بیان کرد که مسافران به این کشورها، از رعایت قرنطینه مستثنی هستند. اما 4 مرداد گذشته در اقدامی ناگهانی اسپانیا را که اصلی ترین مقصد گردشگری انگلیسی ها در اروپا به شمار می رود، از این فهرست خارج کرد. اقدامی که با موج اعتراض و خشم مردم انگلیس روبرو شده و مسافران را سرگردان نموده است.

بوریس جاسون نخست وزیر انگلیس دیروز در سخنانی ضمن دفاع از تصمیم جنجالی دولت درباره اسپانیا، نسبت به موج دوم شیوع کرونا در اروپا هشدار داد. او در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به محض شناسایی خطر، سریع و محکم تصمیم گیری کنیم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: بگذارید درباره آنچه در اروپا رخ می دهد صریح و شفاف صحبت کنم. متاسفانه در میان بعضی از کشورهای اروپایی ، موج دوم شیوع کرونا در حال شکل گیری است.

در همین حال نخست وزیر اسپانیا تصمیم دولت انگلیس را غیر قابل توجیه و اشتباه خواند و به کنایه گفت که در بسیاری از مناطق اسپانیا، آمار کرونا از انگلیس پایین تر است.

رسانه های انگلیسی پیش بینی می نمایند که با خیز دوباره آمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا، سایر کشورها به تدریج از فهرست مناطق سبز دولت انگلیس خارج می شوند.

اولیور داودن وزیر فرهنگ انگلیس با اشاره به رشد تدریجی ویروس کرونا در بدن، می گوید که آزمایش مسافران در فرودگاه راه چاره قطعی نیست. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 341

به "پیشنهاد رئیس شلوغ ترین فرودگاه اروپا در باره قرنطینه مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد رئیس شلوغ ترین فرودگاه اروپا در باره قرنطینه مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید