کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/قزوین رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می تواند از طریق تبلیغ دانشگاه های نسل 4، کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه های نیمه حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد.

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه

رضا رسولی شربیانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه از 2 طریق می تواند به اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه کمک کند، نخست آنکه می تواند اخبار علمی و فرهنگی دانشگاه را در رسانه منعکس کند؛ هرچه بیشتر رویدادهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، فعالیت ها، نشست ها و کانون های دانشجویی انتشار پیدا کند فضای جامعه تلطیف می شود و تصویر مثبتی از دانشگاه در فکر ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با انعکاس فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه در رسانه ها ترغیب برای تحصیل در رشته های کاربردی افزایش پیدا خواهد کرد و هر جامعه ای که شهروندان آن رویکردهای علمی داشته باشند به سمت فرهیختگی حرکت کرده و به همان اندازه از معضلات و تنش ها نیز کاسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین بیان کرد: کار دومی که رسانه می تواند انجام دهد ایجاد رقابت در فعالیت های علمی-فرهنگی است، رسانه ها می توانند در قالب برنامه های مناظره ، مباحثه ، نگارش علمی، کرسی و میزگرد به پویایی دانشگاه کمک کنند. اگر سوال و پرسش و چالش نباشد فکر می کنیم به همه سوالات پاسخ داده و چالش ها حل شده است اما رسانه ها با طرح مسئله، فکر محققین و فرهیختگان دانشگاهی را به تکاپو وامی دارند و از این طریق به افزایش دانایی، مطالعه، تولید علم و فضای گفت وگو در محیط دانشگاه دامن می زنند، در حال حاضر در این زمینه خلأ زیادی در دانشگاه وجود دارد.

وی در خصوص پیوند نسل تازه و دانشگاه بیان کرد: نسل تازه تحصیل دانشگاه را در آینده خود موثر نمی بیند چون فکر می کند از طریق تحصیل نمی تواند به زندگی حداقلی برسد برای همین علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می تواند از طریق تبلیغ دانشگاه های نسل 4، کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه های نیمه حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد.

رسولی شربیانی شرح داد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد زمینه های اشتغال نیز بسیار مهم است. بسکمک از نکات در صنعت وجود دارد که دانشگاهیان به آن دسترسی ندارند اما رسانه ها به خاطر نوع فعالیتی که دارند می توانند نقاط نیازمند صنعت و اشتغال را رصد کنند و فرصت های اشتغال را در اختیار جوانان قرار دهند و تخصص های لازم در آن راستا را از آنان بخواهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در انتها یادآور شد: رسانه ها می توانند به تشریح رشته های دانشگاهی و فرصت های شغلی آن بپردازند تا جوانان به رشته هایی که درآینده می توانند برای آنان اشتغالی را فراهم کنند علاقه مند شوند؛ این امر زمانی محقق خواهد شد که فضای اشتغال برای تحصیلکرده های دانشگاهی فراهم شود و انگیزه تحصیل در آنان افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1163

به "کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید