کمبود سرم به خاطر شیوع زودهنگام آنفلوآنزاست

به گزارش مجله جغتای، روابط عمومی مدیریت غذا و دارو سیرجان گفت:با شیوع زودهنگام آنلوآنزا، دچار این کمبود شده ایم و موجودی سرم را به بیماران بستری تخصیص دادیم.

کمبود سرم به خاطر شیوع زودهنگام آنفلوآنزاست

روابط عمومی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ذخایر سرم در بیمارستان های استان مسئله ای ندارند و سرم هایی که در استان موجود است با اولویت، ابتدا تحویل به بیمارستان ها و سپس داروخانه های بخش خصوصی و مراکز درمانی می شوند.

محمد حسیبی گفت: شاید بر مقدار ذخایر سرم ما اضافه نموده نشده باشد، اما با شیوع زودهنگام آنلوآنزا، دچار این کمبود شده ایم و به همین دلیل موجودی سرم را به بیماران بستری تخصیص داده ایم.

او در خصوص کمبود سرم در داروخانه ها نیز اضافه کرد: مقداری سرم برای داروخانه های بخش خصوصی تأمین شده است، ولی عمده سهمیه را به بیمارستان ها اختصاص و تحویل داده ایم.

حسیبی در همین زمینه مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: سهمیه سرم در این استان محدود است.

او بیان داشت:سرم جزو اقلام بیمارستانی است و از این رو برای ما مهم و با اولویت تر بوده که این قلم دارو را برای بیماری که روی تخت در مراکز درمانی خوابیده اند بدهیم.

حسیبی اضافه کرد: برای این منظور ظرفیت فراوری سرم در کشور افزایش پیدا نموده است و در عین حال تمامی کوشش مان را برای برطرف محدودیت های سرم در استان کرمان به کار می گیریم.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1352

به "کمبود سرم به خاطر شیوع زودهنگام آنفلوآنزاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود سرم به خاطر شیوع زودهنگام آنفلوآنزاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید