کنگره آمریکا و کوشش برای عدم خروج کامل نظامی از افغانستان

به گزارش مجله جغتای، کنگره آمریکا برای جلوگیری از خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، کوشش کرد که کاهش نیرو به کمتر از 4 هزار نفر به گزارش دهی و هماهنگی با این نهاد مشروط گردد.

کنگره آمریکا و کوشش برای عدم خروج کامل نظامی از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، قانونگذاران آمریکایی در کوشش برای جلوگیری از خروج شتاب زده نظامیان آمریکایی از افغانستان کاهش بیشتر سطح نیروها از این کشور را به گزارش دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و آنالیز شرایط افغانستان مشروط کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از 13 هزار نفر در شروع سال 2020 به حدود 4500 نفر در ماه گذشته رسید و چندی پیش نیز دونالد ترامپ با انتشار توئیتی بر خروج کامل تا کریسمس تاکید نموده بود.

به گزارش استارز اند استرایپس، لایحه کنگره در بودجه نظامی سال 2021 آمریکا این اجازه را می دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند مگر اینکه پنتاگون و سایر آژانس های امنیتی در گزارشی جزئیات تاثیر کاهش نیروها بر امنیت ملی آمریکا و سایر مسایل را شرح دهند.

این نشریه آمریکایی می افزاید که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیروها به کمتر از 4 هزار نفر و نیز پس از آن هنگامی که نیروها به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد الزامی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کنگره آمریکا همچنین تاکید نمود که هرگونه کاهش بیشتر سطح نیروها در افغانستان باید در هماهنگی با متحدان آمریکا و دولت افغانستان صورت گیرد.

براساس این گزارش، این لایحه که در قانون مجوز دفاع ملی سال 2021 آمریکا آمده است و هفته آینده به مجلس نمایندگان و سنا رفته و پس از آن برای امضای ترامپ راهی کاخ سفید خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 566

به "کنگره آمریکا و کوشش برای عدم خروج کامل نظامی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا و کوشش برای عدم خروج کامل نظامی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید