کنگره پایان ریاست جمهوری بایدن را تائید کرد

به گزارش مجله جغتای، بالاخره پس از یک فرایند طولانی و بسیار نادر در عرصه سیاسی آمریکا در نهایت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تایید رسید. این در حالی است که ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و بر تقلب در شمارش آرا تاکید دارد.

کنگره پایان ریاست جمهوری بایدن را تائید کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، متحدان ترامپ در کنگره در جریان نشستی مشترک در ششم ژانویه آخرین کوشش های خودشان را برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به کار بستند. با این حال، تقلای آنها تنها موجب طولانی شدن فرایند آنالیز آرای الکترال شد و در اصل موضوع که تایید ریاست جمهوری بایدن بود، خللی وارد نکرد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز (پنجشنبه) به وقت آمریکا، نتایج 538 رای از 50 ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی را خاطرنشان کرد که به تایید پیروزی بایدن انجامید. فرایند تایید آرای الکترال معمولا مورد توجه قرار نمی گرفت اما با برنامه ریزی بعضی جمهوری خواستار در چندین ایالت که در نهایت همگی شکست خوردند، در کانون توجه نهاده شد. در نهایت اعضای مجلس نمایندگان و سنا، چالش ها علیه نتایج در ایالت های آریزونا و پنسیلوانیا را رد کردند و هیچ سناتوری، چالش ها در جورجیا و دیگر ایالت ها را امضا نکرد.

با اعلام کنگره بایدن با کسب 306 رای الکترال در برابر 232 رای ترامپ توانست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز گردد. او در بیستم ژانویه سوگند ریاست جمهوری یاد می نماید.

نشست کنگره برای اعلام پیروزی بایدن در انتخابات از عجیب ترین و بی سابقه ترین ها در عرصه سیاسی آمریکا بود. این پیروزی برای بایدن با کشته شدن حداقل 4 تن بدست آمد. بسیاری از سیاستمدارن و قانونگذاران ترامپ را مسئول مستقیم این رخدادها می دانند.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، دنیا شاهد صحنه هایی عجیب در پایتخت ایالات متحده بود. معترضان به نتایج انتخابات از دیوارهای کنگره آویزان شدند، گروهی خودشان را به نزدیکی صحن سنا رساندند و شعار انتخابات به سرقت رفته سر می دادند و جلسه آنالیز آراء برای ساعاتی متوقف شد و قانونگذاران برای مدتی به مکان امن رفتند.

به دنبال این وقایع، کل گارد ملی واشنگتن دی.سی برای واکنش به این هرج و مرج وارد عمل شد و شهردار واشنگتن دی.سی ممنوعیت تردد سراسری از ساعت شش عصر خاطرنشان کرد. اندکی پیش از شروع ممنوعیت تردد، اخباری از پاکسازی کنگره به اطلاع قانونگذاران رسید و آنها از عصر کار شمارش آرای الکترال را از سر گرفتند.

محاصره کنگره چندین هفته پس از آن انجام می گردد که ترامپ از پذیرش شکست انتخاباتی امتناع نموده، یک سری تئوری های توطئه مطرح می نماید و پیش از جلسه مشترک در کنگره هم به غلط مدعی شد که معاونش مایک پنس از اختیار لازم برای تغییر نتایج انتخابات برخوردار است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 634

به "کنگره پایان ریاست جمهوری بایدن را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره پایان ریاست جمهوری بایدن را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید