121 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار سخاوت دستان مردم

به گزارش مجله جغتای، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در حالی به وسیله فضای مجازی و پخش در شبکه سیمای استانی برگزار می گردد که خانواده 121 زندانی جرائم غیرعمد در استان خراسان جنوبی در انتظار سخاوت دستان مردم و خیران هستند.

121 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار سخاوت دستان مردم

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، پشت دیوارهای بلند و میله های سرد و فولادی به روزهایی که در کنار کانون گرم خانواده بود فکر می نماید، به روزهایی که دختر 4 ساله اش هنگام رفتن او دست در دستان پدر داشت و نمی خواست پدر از خانه برود.

بغض گلویش را می فشارد و روز و شب را به یاد خانواده اش سپری می نماید، نمی داند تا چند سال دیگر قرار است عمرش را در این چهاردیواری در کنار همبندی هایش بگذرد. تا وقتی در بند است نمی تواند برای رهایی اش پول فراهم کند اما تقدیر این سرنوشت را برایش رقم زده که در 48 سالگی عمر خود را این گونه سپری کند.

راننده ماشین سنگین بود و در یکی از شب های تابستان وقتی عقربه های ساعت 23 شب را نشان می داد، پشت فرمان ماشین در یک چشم برهم زدنی خواب چشمانش را سنگین می نماید و باعث تصادف با عابر پیاده در یکی از محورهای روستایی می گردد و اینک شاکیان رضایت نمی دهند یا باید دیه فرد متوفی را بدهد یا در پشت میله های زندان روز را شب کند.

علی ادامه داد: دختری 4 ساله دارم. روزی که قرار بود به زندان بیایم دخترم دستم را در دستش محکم گرفته بود و جدا نمی کرد و از من می خواست در کنارش باشم، اما چاره نبود و باید راهی زندان می شدم. هرگاه که همسرم برای دیدار می آید از دلتنگی های دخترم می گوید.

وی اضافه نمود: از وقتی به زندان افتاده ام همسرم تنهاست و اقوام و آشنایان کمتر به او سر می زنند. کاش گرهی از زندگی ام باز گردد. کاش در این ماه مبارک خیرانی به داد و احوال ما زندانیان جرائم عیرعمد برسند.

آری، چرخ روزگار این بار برای زندانیان جرایم غیرعمد نچرخیده و پس از سال ها زندگی آبرومندانه باید عمر خود را در پشت میله های زندان سپری نمایند.

بانویی که اکنون از پشت دیوارهای بلند زندان شب و روز برایش فرقی ندارد و تنها فکر و ذهنش فرزندانش است نیز بازی سرنوشت باعث شد تا به علت ضمانت یکی از آشنایان و عدم پرداخت اقساط به زندان بیفتند. سخت است مادر باشی و دور از فرزندانت باشی. چیزی که حتی تصورش را هم نمی کرد که وقتی یاری کرد تا دستی را بگیرد، حال به این خاطر باید عمر خود را در زندان سپری کند.

سخت است پدر و ستون خانواده باشی اما در کنار خانواده نباشی. محمد یکی دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد است که 3 ماه است در زندان است و تصادف غیرعمد باعث شده آنجا باشد.

آری، زندگی هر کس فراز و نشیب هایی دارد که ناخواسته در زندگی اش گره می افتد، گرهی که دارایی خود را از دست می دهد و همه امیدش به یاری های مردم است تا گرهی را باز نمایند.

پویش مهربانی

سال جاری پویش مهربانی متفاوت با سال های قبل است، چرا که طبق روال هرساله در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت حضوری مراسم جشن گلریزان در راستای آزادسازی زندانیان برگزار می شد، اما سال جاری به دلیل کرونا این مراسم به صورت غیرحضوری و پخش از شبکه استانی از ساعت 17:30 تا 19:30 به صورت مجازی برگزار می گردد.

پویش مهربانی مرهمی بر زخم های 121 زندانی جرایم غیرعمد است که چشمانشان بر سخاوت دست هایی دوخته شده که با قطره قطره یاری های شما دریایی از محبت و آزادی برای آنها می گردد.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: 121 زندانی جرایم غیرعمد استان منتظر یاری های سخاوتمندان در جشن گلریزان هستند.

غلامرضا حسین پور اضافه نمود: سال98، 82 زندانی جرایم غیرعمد 12 میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی داشتند که از این میزان 600 میلیون تومان در جشن گلریزان جمع آوری و 5 میلیارد و 200 میلیون تومان رضایت شاکیان جلب شدگلریزان و جمع آوری یاری برای آزادسازی زندانیان تا عید فطر ادامه دارد و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) یک جشن برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: 121 زندانی جرائم غیرعمد 25 میلیارد تومان بدهی اقتصادی دارند و علت زندانی شدن 75 درصد آنها جرایم اقتصادی است و برای زندانیان مهریه یاری بلاعوض از طرف ستاد دیه پرداخت نمی گردد و در خصوص دیه باید زندانی 30 درصد میزان بدهی را بپردازد یا رضایت شاکی را تامین کند یا وام بگیرد و از 70 درصد یاری ستاد دیه هم برخوردار گردد.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی اعلام کرد: محکومان اقتصادی می توانند 50 درصد بدهی را تامین و برای بقیه مبلغ از یاری بلاعوض ستاد دیه استفاده نمایند. امکان پرداخت وام 4 درصد به این افراد وجود دارد و ستاد دیه هم در بدهی های تا سقف 200 میلیون تومان ورود و در مبالغ بیشتر از این برای دریافت رضایت شاکیان اقدام می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 225

به "121 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار سخاوت دستان مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "121 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار سخاوت دستان مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید