25000 آواره جنگ آذر بایجان و ارمنستان به خانه هایشان باز گشته اند

به گزارش مجله جغتای، رئیس حکومت خودخوانده منطقه قره باغ کوهستانی می گوید 25 هزار نفر از ساکنانی که بر اثر جنگ اخیر آواره شده بودند با مشاهده نشانه هایی از صلح به خانه هایشان باز گشته اند.

25000 آواره جنگ آذر بایجان و ارمنستان به خانه هایشان باز گشته اند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، رئیس حکومت خودخوانده منطقه قره باغ کوهستانی روز یکشنبه گفت 25 هزار نفر از ساکنانی که بر اثر وقوع جنگ میان جمهوری آذر بایجان و ارمنستان آواره شده بودند طی چند روز گذشته با مشاهده نشانه هایی از صلح به خانه هایشان باز گشته اند.

به نوشته خبر گزاری آلمانی دویچه وله، این تعداد از آوارگان یک ششم جمعیت کل این منطقه را تشکیل می دهند.

این منطقه حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد که به گفته خبرگزاری دویچه وله بعد از شروع دور جدید در گیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از بیست و هفتم سپتامبر حدود نیمی از آن ها گریخته اند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده اند.

طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری ها و آتش بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی گری مسکو بود و بار سوم با میانجی گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

با این وجود در تاریخ نهم نوامبر (19 آبان ماه)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در مورد آتش بس کامل در این منطقه امضا کردند.

روسیه نیز نیرو های حافظ صلح خود را به بعضی نقاط این منطقه از جمله نقاط مرزی اعزام نموده و گزارش های منتشر شده از شرایط آرام در این منطقه حکایت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 478

به "25000 آواره جنگ آذر بایجان و ارمنستان به خانه هایشان باز گشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25000 آواره جنگ آذر بایجان و ارمنستان به خانه هایشان باز گشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید