3 مرحله تا پخت خوشمزه ترین یتیمچه

به گزارش مجله جغتای، ماده اصلی این غذا بادمجان است و اگر از هواداران بادمجان هستید، می دانید که با بادمجان خوشمزه ترین غذاها مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی و … را می توان طبخ کرد.

3 مرحله تا پخت خوشمزه ترین یتیمچه

یتیمچه یک غذای محلی خوشمزه با میزان کالری پایین است. این غذا را به گونه های مختلفی می توان تهیه کرد که ما یکی از آن روش ها را در این مطلب خبرنگاران در اختیار شما قرار می دهیم. روش پخت یتیمچه بسیار ساده است و به راحتی می توانید در زمان کوتاه یک غذای خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه

  • پیاز درشت پنج عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • سیب زمینی پنج عدد
  • گوجه فرنگی پنج عدد
  • رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری
  • بادمجان پنج عدد
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای بزرگ یک عدد

روش پخت یتیمچه

مرحله اول

در طرز تهیه یتیمچه، ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و آن ها را حلقه حلقه کنید میزانی نمک روی آن ها بریزید و حدود نیم ساعت آن ها را کنار بگذارید تا نمک طعم تلخی آن ها را به خوبی بگیرد. سپس آن ها را خوب بشویید تا نمک آن ها از بین برود و بادمجان ها شور نباشند.

مرحله دوم

روغن یا کره را درون یک قابلمه بریزید و میزانی زردچوبه به آن اضافه کنید. پیازها را نگینی خرد کنید و درون روغن بریزید و آن ها را تفت دهید تا طلایی شوند.

گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای برش دهید و بعد از سرخ شدن پیازها، گوجه ها را به آن اضافه کنید و شعله را کم کنید و اجازه دهید تا گوجه ها آب بیندازند. اگر به دستور غذاهای فوری علاقه دارید، املت سبزیجات ایرانی را در مجله بخوانید.

مرحله سوم از روش پخت یتیمچه

بعد از گذشت حدود 5 دقیقه بادمجان ها را روی گوجه به صورت مرتب بچینید. فلفل دلمه ای را نگینی ریز و سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای خرد کنید. فلفل ها را روی بادمجان ها بریزید و بعد از آن سیب زمینی ها را به صورت مرتب روی آن ها بچینید.

در آخرین مرحله رب گوجه فرنگی را با نصف لیوان آب مخلوط کنید تا رب کاملا در آب گردد. به آن نمک، فلفل و زردچوبه بزنید. سپس آن را روی مواد داخل قابلمه بریزید و میزان بسیار کمی روغن نیز به آن اضافه کنید.

درب قابلمه را روی آن قرار دهید و حدود 30 تا 40 دقیقه اجازه دهید تا مواد بپزند و یتیمچه شما آماده گردد. بعد از آماده شدن آن را به ظرف سرو انتقال دهید و نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب 5 ته دیگ دلچسب که حتما باید امتحان کنید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1329

به "3 مرحله تا پخت خوشمزه ترین یتیمچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مرحله تا پخت خوشمزه ترین یتیمچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید