آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا

به گزارش مجله جغتای، یک متخصص تغذیه، به موضوع اضافه وزن در دوران کرونا اشاره نمود و گفت: اضافه وزن می تواند در بیماران مبتلا به کرونا تاثیرات منفی بر روی سیر بیماری داشته باشد.

آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا از انجمن تغذیه، سوده رازقی با بیان این مطلب، اضافه کرد: اگر برای کاهش وزن از اپلیکیشن و شمارش کالری استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که مقدار انرژی دریافتی روزانه به کمتر 1200 کیلو کالری نرسد و کمتر شدن از این مقدار باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می گردد و مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا را کاهش می دهد.

وی به کاهش مصرف چربی های دریافتی اشاره نمود و اظهارداشت: سعی کنید بیشتر غذاها به صورت آب پز، بخارپز و تنوری طبخ گردد. چه روغن هایی مانند کره که بر پایه چربی حیوانی باشند و چه بسیاری از روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، ذرت و نظایر آن، اگر بیش از حد مصرف شوند، می توانند ایمنی بدن را تضعیف نمایند؛ بنابراین چاره کار، کاهش مصرف روغن است و باید روغنی که برای غذا استفاده می گردد روغن زیتون و کنجد باشد؛ البته مصرف این دو روغن نیز نباید بیش از احتیاج بدن باشد امگا 3 به تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در دوران کرونا یاری می نماید.

هشدار به چاق ها با هر میزان اضافه وزن؛ کرونا برای شما شدیدتر است

این متخصص تغذیه، گفت: تا جایی که ممکن است در دوران کرونا هفته ای یکبار ماهی یا میگو مصرف گردد، زیرا مصرف این مواد غذایی انتخاب خوبی است، انواع ماهی که امگا3 بالایی دارند مانند شوریده و میگو توصیه می گردد.

رازقی اضافه کرد: اگر به هر دلیلی نمی توانیم ماهی مصرف کنیم، از مکمل امگا3 به صورت یک روز در میان در دوران کرونا استفاده کنیم. چرا که مصرف آن یاری می نماید تا تعادل بین امگا3 و امگا6 در بدن برقرار باشد.

وی در ادامه به مصرف سبزیجات و میوه جات تاکید نمود و بیان داشت: با حفظ تمام پروتکل های بهداشتی برای شست و شوی میوه ها و سبزیجات، روزانه به اندازه دو تا سه پیش دستی از سبزیجات استفاده گردد، همچنین سه الی چهار واحد میوه مصرف گردد؛ هر واحد میوه معادل یک میوه به اندازه یک کف دست یا یک چهارم لیوان از آن میوه است. هر چه قدر تنوع میوه و سبزی از لحاظ رنگی بیشتر باشد مواد مغذی بیشتری به بدن می رسد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف قند و شیرینی را در دوران کرونا کاهش دهیم، گفت: تا جایی که ممکن است نوشیدنی های شیرین همچون انواع نوشابه ها، آب میوه های صنعتی، قند وشیرینی، انواع بیسکویت و کیک ها کمتر مصرف گردد. مصرف قند و شیرینی جات می تواند باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 376

به "آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید