احتمالا دومین واکسن کرونا تا روز آدینه تایید میشود

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/خراسان رضوی اولین محموله های واکسن کرونا شرکت های فایزر و بیوان تک (Pfizer-BioNTech) چند روز بعد از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سراسر اید کشور تحویل داده شد و حتی بعضی افراد نیز این واکسن را دریافت کردند، اکنون آژانس فدرال آماده تصویب واکسن کرونای دیگری در هفته جاری است.

احتمالا دومین واکسن کرونا تا روز آدینه تایید میشود

به نقل از نیوز، دکتر مونسف اسلاوی، مدیر برنامه واکسن Operation Warp Speed دولت فدرال در مصاحبه با فاکس نیوز پیش بینی کرد که احتمالا تا روز آدینه واکسن مدرنا (Moderna) تایید خواهد شد.

شرکت مدرنا در ماه نوامبر اعلام نمود که میزان کارایی واکسن کرونای این شرکت 94 درصد است، به این معنی که 94 نفر از 100 نفری که با واکسن mRNA مدرنا واکسینه شده اند، در برابر کووید-19 محافظت می شوند. علاوه بر این، طبق اعلام مدرنا با توجه به نتایج آزمایش، حتی اگر افراد واکسینه شده به این ویروس آلوده شوند به کرونای شدید مبتلا نخواهند شد.

دکتر اسلاوی گفت: امیدواریم که ایمن سازی 100 میلیون نفر در مرکز مراقبت های طولانی مدت، افراد مسن مبتلابه بیماری های مزمن، کارگران خط مقدم و کارمندان مراقبت های بهداشتی تا سه ماهه اول سال 2021 انجام گردد.

دکتر اسلاوی همچنین پیش بینی می نماید 100 میلیون دوز واکسن مدرنا در سه ماهه اول در دسترس باشد.

بااین حال، آنچه در حال حاضر، متخصصانی مانند دکتر اسلاوی و همچنین مشاور بهداشت کاخ سفید، دکتر آنتونی فائوچی نگران آن هستند، تعداد افراد دریافت نماینده واکسن است چون میزان مناسب مشارکت افراد اثر مطلوبی در این زمینه خواهد گذاشت.

چند ماه پیش، بنیاد خانواده کایزر (Kaiser Family Foundation) نظرسنجی انجام داد که نشان داد، 62 درصد از بزرگسالان ایالات متحده نگران هستند که فشار سیاسی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، FDA را مجبور کند بدون اطمینان از ایمنی و موثر بودن واکسن کرونا، آن را تایید کند.

دکتر اسلاوی گفت: متاسفانه، در زمینه فراوری این واکسن ها سیاست های زیادی وجود دارد که بین میزان علمی بودن و واقعیت کارهای صورت گرفته سردرگمی ایجاد می نماید. اما در خصوص این که مردم تصور می نمایند که بعضی موارد نادیده گرفته شده است، من تضمین می کنم که چنین اتفاقاتی رخ نداده است و ما شواهد علمی را دنبال کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 579

به "احتمالا دومین واکسن کرونا تا روز آدینه تایید میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا دومین واکسن کرونا تا روز آدینه تایید میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید