اخذ مجوز تاسیس رشته های مجازی در دانشگاه تبریز

به گزارش مجله جغتای، رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز گفت: با توسعه و تجهیز زیرساخت های سیستم آموزش مجازی، مجوز تاسیس چند رشته مجازی در مقطع کارشناسی ارشد توسط گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز اخذ شد.

اخذ مجوز تاسیس رشته های مجازی در دانشگاه تبریز

محمد علی بادامچی زاده، رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دانشگاه بر اساس رسالت سازمانی و تاکید وزارت علوم و ریاست دانشگاه مبنی بر ادامه فعالیت های آموزشی در شرایط بحرانی موجود، اقدام به تکمیل زیرساخت های فنی و اجرائی لازم جهت ارائه همه دروس به صورت آموزش مجازی مبتنی بر سیستم LMS کرده است و در نظر دارد با تکمیل زیرساخت های فنی، آماده سازی کلاس های ضبط محتوا و خرید تجهیزات سمعی وبصری مورد نیاز، در صورت تداوم شرایط فعلی همه دروس بصورت مجازی ارائه شود.

بادامچی زاده با اشاره به آغاز آموزش مجازی برخی از دروس به روش سیستم LMS در دانشگاه تبریز از اواسط هفته گذشته گفت: در راستای اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا فرآیند آموزش مجازی در برخی از دروس آغاز شده است.

رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز اظهار داشت: طبق هماهنگی اجرا شده با مدیریت آموزشی دانشگاه به زودی شاهد تلفیق این سیستم با سامانه آموزشی سماء جهت ارائه خدمات متنوع الکترونیکی از قبیل: ارائه دروس بر اساس برنامه درسی مندرج در انتخاب واحد دانشجویان، آزمون، پرسش و پاسخ الکترونیکی و حضورغیاب خواهیم بود.

وی درباره آموزش مجازی دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تبریز نیز گفت: طبق هماهنگی های اجرا شده با مدیریت همکاری های امور بین الملل دانشگاه، برای برگزاری کلاس های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه تبریز نیز، این آموزش ها به زودی ارایه می شود.

بادامچی زاده با اشاره به اخذ مجوز تاسیس چند رشته مجازی کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز به لحاظ برخورداری از پتانسیل سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین حضور اعضای هیئت علمی کارآمد و متخصص مرتبط با رشته های مجازی، درخواست ایجاد 9 رشته تحصیلی را در سامانه دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ثبت کرده که مجوز ایجاد برخی از رشته ها صادر شده است.

رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه آموزش مجازی بعنوان یکی از راهکار های مدیریت بحران در شرایط اضطراری و از مولفه های پدافند غیرعامل جهت تداوم امور آموزشی در شرایط بحرانی است، بر ضرورت تجهیز دانشگاه به امکانات مورد نیاز تاکید و از مساعدت رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه درخصوص تخصیص اعتبارات لازم برای راه اندازی کلاس های الکترونیکی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 81

به "اخذ مجوز تاسیس رشته های مجازی در دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مجوز تاسیس رشته های مجازی در دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید