از تشدید محدودیت ها در استان همدان تا شرایط فوق العاده کرونایی

به گزارش مجله جغتای، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان گفت: اگر شیوع کرونا در استان کاهش نیابد، از هفته آینده محدودیت ها بیشتر و شرایط فوق العاده اعلام می گردد.

از تشدید محدودیت ها در استان همدان تا شرایط فوق العاده کرونایی

به گزارش خبرنگار از ، سید سعید شاهرخی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان در نشست فوری اعضای این ستاد گفت: با تمدید محدودیت ها و رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی، انتظار می رود شیوع گسترده کرونا تا آخر هفته در این استان کاهش یابد؛ در غیر اینصورت از هفته آینده شرایط فوق العاده اعلام خواهم شد.

سید سعید شاهرخی که خود به تازگی از ابتلای به کرونا رها شده است، اضافه نمود: عادی انگاری مردم و مسئولان آفت، و موجب اوج گیری پیک چهارم این ویروس شده است.

استاندار همدان در ارتباط تصویری با فرمانداران 9 شهرستان اضافه نمود: درک می کنم که 14 ماه خسته کننده را سپری نموده ایم، اما اگر عادی انگاری ادامه داشته باشد روزبروز بر مشکلاتمان اضافه نموده می گردد و جان افراد بیشتری به خطر میافتد.

شاهرخی بر رعایت قرنطینه، نوبت دهی غیر حضوری در مطب ها، اطلاع رسانی اقناعی رسانه ها، تعطیلی پارک ها و تفرجگاه ها و تشدید ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم از جمله شیوه نامه 30 گانه ای بود که در ستاد مقابله با کرونا بر رعایت آن ها تاکید نمود.

در ابتدای نشست ویژه ستاد استانی مقابله با کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در گزارشی گفت: بجز شهر های بهار و تویسرکان که شرایط بهتری دارند بقیه شهر ها همچنان در جولانگاه تاخت و تاز کرونا قرار دارند.

حیدری مقدم گفت: در 24 ساعت گذشته 22 نفر از هم استانی ها بر اثر کرونا جان باخته اند یعنی هر ساعت یک نفر.

بعلاوه 1226 بیمار در بیمارستان ها و اورژانس پذیرش شده اند که 200 نفر از آن ها بستری و 17 نفر با شرایط وخیم در آی سی یو پذیرش شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه نمود: در حالی که اسفند 99 میانگین فوتی ها 5 نفر بود، هم اکنون این تعداد به 19 نفر رسیده که 400 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس استان هم در گزارشی از هزار و 434 مورد جریمه 200 هزار تومانی ، 189 مورد جریمه 500 هزار تومانی و هزار و 136 مورد جریمه یک میلیون تومانی در پنج روز اول اردیبهشت برای رانندگانی اطلاع داد که قانون منع تردد را رعایت ننموده اند.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 923

به "از تشدید محدودیت ها در استان همدان تا شرایط فوق العاده کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تشدید محدودیت ها در استان همدان تا شرایط فوق العاده کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید