انتخاب سال 95 برای اخذ مالیات از خانه های خالی مناسب نیست

به گزارش مجله جغتای، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برای طرح مالیات از خانه های خالی نباید محدودیت سال قرار داد و انتخاب سال 95 برای این طرح قابل قبولی نخواهد داشت.

انتخاب سال 95 برای اخذ مالیات از خانه های خالی مناسب نیست

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بر اساس سرشماری که در کشور در حوزه ساخت وساز و مسکن در کشور اجرا شده بخش عمده ای از واحدهای مسکونی در کشور در چرخه مالی کشور نیستند، گفت: 10 درصد از واحدهای مسکونی کشور در این چرخه نیستند و بعضی ازآن ها قابل سکونت نیستند و تعدادی فرسوده شده و امکان سکونت در آنجا وجود ندارد.

او ادامه داد: بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت در کلان شهرها احتیاج به مسکن دارند، اما بنا به دلایل مختلف این واحدها برای سکونت در اختیار افراد قرار نگرفته است، بنابر این طرح اخذ مالیات از خانه های خالی توسط سامانه املاک و اسکان اجرایی شده تا بخشی از این مسائل رفع گردد.

او ادامه داد: در کشورهای مختلفی که با مشکل مسکن روبرو هستند طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سال های گذشته اجرایی شده و بخش عمده ای از این کشورها پیروز عمل نموده و اثر بخش هم بوده است.

محمود زاده اظهار کرد: باید تمامی ابزارهای مالیاتی و سیاست های تشویقی و بازدارنده در کنار هم اجرا گردد تا بتواند اثرات مثبت و خوبی بر بازار مسکن بر جای بگذارد در صورتی که تنها سیاست های بازدارنده برای این طرح اجرا گردد اثربخش نخواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: اجرای این طرح در راستای افزایش عرضه واحدهای مسکونی اجرا شده است، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در چه شرایطی و در قالب چه موضوعی انجام گردد که قابلیت اجرایی داشته باشد و بتواند قدرت انتخاب را برای متقاضیان افزایش دهد.

او تاکید نمود: باید قدرت انتخاب برای متقاضیان را افزایش داد و با افزایش تعداد واحدهای مسکونی بتوانیم رقابت را بین افراد بیشتر کنیم که نتیجه آن کاهش نرخ اجاره و تثبیت در بازار خرید و فروش است.

محمود زاده با بیان اینکه انتخاب سال برای اجرای طرح مالیات از خانه نمی تواند موثر باشد، اضافه کرد: برای طرح مالیات بر خانه های خالی نباید محدودیت سال قرار داد و انتخاب سال 95 برای این طرح شاید نتیجه قابل قبولی نداشته باشد.

او تاکید نمود: انتخاب از سال 95 برای این واحدها استاندارد نیست و سازمان امور مالیاتی به دلیل آنکه اطلاعات واحدهای مسکونی پیش از این سال را نداشته است این سال را انتخاب نموده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید تمامی ابزارهای مالیاتی در این طرح لحاظ گردد، تاکید نمود: پراکندگی واحدهای مسکونی خالی و یا غیر قابل سکونت در سطح کشور وجود دارد و میزان تراکم این واحدها ممکن است در یک منطقه کم و ممکن است در منطقه دیگری بسیار زیاد باشد بنابراین باید اطلاعات را در این حوزه در نظر گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 265

به "انتخاب سال 95 برای اخذ مالیات از خانه های خالی مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سال 95 برای اخذ مالیات از خانه های خالی مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید