فراوری بیش از 12 میلیون ماسک توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور

به گزارش مجله جغتای، شریعتمداری گفت: تا به امروز بیش از 12 میلیون ماسک در حوزه دولتی و غیردولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فراوری شده است.

فراوری بیش از 12 میلیون ماسک توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد شریتعمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای سال علاوه بر ویروس کرونا، تحریم نظام سلطه علیه ایران با مسئله این ویروس در کشور روبرو شدیم.

او با بیان اینکه ملت ایران همیشه در مقابل تهدید ها مقاومت نشان دادند و تهدید ها را تبدیل به فرصت کردند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز با انگیزه به یاری همکاران درون و برون سازمان همکاری های در این زمینه داشته است.

شریعتمداری اضافه نمود: 1380 مرکز با همکاری 8940 همکار مشغول فراوری اقلام مورد احتیاج مردم هستند.

او با بیان اینکه 12 میلیون و 855 هزار و 143 عدد ماسک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دو حوزه دولتی و غیردولتی فراوری شده است، گفت: آن چیزی که امروز مهم است، یکپارچگی و همدلی ملت ایران برای مقابله با پدیده ای است که به صورت برون زا وارد کشور شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این زمان بین مسئولان در تمام سطوح هماهنگی خاصی ایجاد شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که در حال حاضر با دقت فنی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کنترل مسائل بهداشتی می توانیم به نظام بهداشتی و درمانی کشور برای رهایی از ویروس کرونا یاری کنیم.

او با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی در زمان شیوع بیماری کرونا امری ضروری است، گفت: توسعه فعالیت های آموزشی برای ادامه کار در شرایط شیوع ویروس کرونا لازم و ضروری است.

شریعتمداری اضافه نمود: حرکت به سوی آموزش های مجازی و تکنولوژی روز جهان از فواید کرونا بود و آموزش های مجازی جزئی از نهضت مهارت افزایی هستند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ️با بیان اینکه جهش فراوری بدون جهش مهارت ممکن نیست، ادامه داد: ️آموزش های فنی و حرفه ای باید تبدیل به یک شعور و درک اجتماعی گردد.

او با بیان اینکه کارگران کشور ما باید به مهارت آموزی روی بیاورند و ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه، اولین راهبرد ماست، ادامه داد: عرصه های مغفول مانده سازمان سال جاری به خوبی دیده شده است.

شریعتمداری اضافه نمود: موضوع بسیار مهم برای ما، ارتقای معیشتی کارکنان سازمان است.

او با بیان اینکه کارگر ستون فقرات فراوری در کشور است، ادامه داد: ویروس کرونا و ویروس تحریم بر ما اعمال شده است. اما ملت ایران در برابر تهدید ها بسیار یکپارچه همدل و مقاوم است.

شریعتمداری اضافه نمود: حمایت های اجتماعی از گروه های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفته است.

او با بیان اینکه راستا جهش فراوری بدون تردید از جهش مهارت می گذرد، توضیح داد: جهش فراوری علی رغم موانع در حال اتفاق افتادن است. نمونه آن فراوری ملزومات بهداشتی توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور است که بسیار عالی بود.

وزیر رفاه ادامه داد: اشتغال روستایی از نرخ 3 درصد به 29 درصد افزایش یافت که پایداری آن به پایداری مهارت در این قشر بستگی دارد.

او گفت: جوانان عزیز کشور ما امروز به مهارت های روز احتیاجمندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در توسعه کسب و کار و کارآفرینی با تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع مهارت صورت پذیرد.

او با بیان اینکه دارا بودن یک آموزش مهارتی در سطح حرفه ای با مدارک دانشگاهی برابری می نماید، گفت: ️فرهنگ مهارت آموزی باید در تمام نظام های کشور ارتقا یافته و صندلی خود را بیابد.

شریعتمداری اضافه نمود: ️روزآمد بودن آموزش های مهارتی، یک ضرورت است و ️از ابزار های شورای عالی مهارت در کشور باید استفاده گردد.

او با بیان اینکه ️فرهنگ مهارت آموزی باید بر پایه اهمیت مهارت افزایی و پایدار بودن مهارت افزایی در جامعه گسترش پیدا کند، توضیح داد: برای تببین ارزش مهارت هماهنگی برون دستگاهی ضروری است. هر سازمان در سطوح ملی و استانی باید نسبت به این موضوع تعصب داشته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه محدودیت های نظام بودجه و پرداخت باید ما را به سوی خلق موقعیت های جدید و حل مسائل سوق دهد، اظهار داشت: کارگاه ها و اصناف اگر با ارزش مهارت آشنا شوند، هر یک چراغی روشن برای افراد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 193

به "فراوری بیش از 12 میلیون ماسک توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 12 میلیون ماسک توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید