خوردن کیک و شکلات احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را بالا می برد

به گزارش مجله جغتای، بعضی از افزودنی های غذایی مورد استفاده در شکلات ها و کیک ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

خوردن کیک و شکلات احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را بالا می برد

به گزارش خبرنگاران، افزودنی های غذایی طعم، ظاهر، کیفیت و ماندگاری مواد غذایی فرآوری شده را بهبود می بخشد، اما مصرف منظم آن می تواند منجر به عوارض جانبی نامطلوب مانند اختلالات گوارشی، آسم، چاقی و دیابت گردد.

نتایج تحقیق تازه نشان داده است که انواع خاصی از امولسیفایر E، افزودنی های غذایی که معمولا در شیرینی ها، کیک ها، دسرها، شکلات، نان، مارگارین و غذاهای آماده استفاده می گردد، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

نتایج بعضی از تحقیقات نشان دادند که استفاده از امولسیفایرها می تواند باکتری روده را مختل کند که به نوبه خود باعث افزایش التهاب می گردد. این مورد ابتلا به مسائل قلبی عروقی را افزایش می دهد و در تازهترین مطالعه، محققان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با قرار گرفتن در معرض این مواد افزودنی ارزیابی کردند.

گروه تحقیق، 95هزار و 442 بزرگسال فرانسوی را که بخشی از یک مطالعه کوهورت بین سال های 2009 تا 2021 بودند، پیگیری کردند.

طی دو سال اول پیگیری، شرکت نمایندگان حداقل سه (و حداکثر 21) رکورد آنلاین 24 ساعته رژیم غذایی را تکمیل کردند سپس هر ماده غذایی و نوشیدنی مصرف شده در سطح برند با سه پایگاه داده تطبیق داده شد تا مواد افزودنی آن شناسایی گردد. به گفته محققان، آزمایش های آزمایشگاهی نیز برای ارائه داده های کمی انجام شد.

بعلاوه از شرکت نمایندگان خواسته شد تا هرگونه بروز بیماری قلبی عروقی (CVD) مانند حمله قلبی یا سکته را گزارش نمایند. این موارد با آنالیز سوابق پزشکی آنان تایید شد. مرگ و میر مربوط به بیماری قلبی عروقی به وسیله علت ثبت مرگ تایید شد.

پس از میانگین هفت سال، شرکت نمایندگانی که مصرف بالای سلولز کل (E460-E468)، سلولز (E460) و کربوکسی متیل سلولز (E466) را ثبت کردند، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، به ویژه بیماری عروق کرونر قلب بودند.

افزایش مصرف امولسیفایرهای E471 و E472 خطرات بالای مسائل قلبی عروقی را نشان داد. در بین امولسیفایرها، E472b خطر بیشتری برای بیماری قلبی عروقی و بیماری های عروق مغزی را نشان داد، در حالی که E472c خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب را افزایش داد. این گروه بعلاوه با مصرف بالای E339 خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش داد.

اگرچه مطالعات گسترده بیشتری برای تایید یافته ها مورد احتیاج است، محققان امیدوارند این مطالعه به ارزیابی مجدد مقررات در خصوص استفاده از افزودنی های غذایی در صنایع غذایی برای محافظت از مصرف نمایندگان یاری کند.

آنان گفتند: در همین حال، چندین مقام بهداشت عمومی توصیه کردند که مصرف غذاهای فوق فرآوری شده را به عنوان راهی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض افزودنی های مواد غذایی بحث برانگیز، محدود نمایند.

  • به این علت مهم هرگز نوشابه را مستقیما از قوطی ننوشید
  • 6 ماده غذایی که برای پیشگیری از حمله قلبی نباید از رژیم خود حذف کنید
  • مصرف این مواد غذایی التهاب معده را کاهش می دهد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1489

به "خوردن کیک و شکلات احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را بالا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن کیک و شکلات احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را بالا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید