طرز تهیه خمیر مارسیپان مخصوص شیرینی پزی (تور ارزان فرانسه)

به گزارش مجله جغتای، محبوبیت مارسیپان در سراسر دنیا گسترده است، این خمیر دارای تنوع بسیار زیادی در هر سرزمینی است: در آلمان، شکر و بادام را به صورت خمیر در می آورند. در فرانسه، شربتی شیرین با آن مخلوط می نمایند. در خاورمیانه ، مارسیپان شامل گلاب است. اما به طور کلی می توان گفت که این خمیر ریشه های آسیایی و چه بسا خاورمیانه ای دارد. این خمیر مارسیپان خانگی ظرف چند دقیقه آماده می گردد و فقط از سه ماده تشکیل دهنده اصلی برای تهیه آن استفاده می گردد.

طرز تهیه خمیر مارسیپان مخصوص شیرینی پزی (تور ارزان فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

از آنجا که خمیر مارزیپان دارای خمیر بادام به عنوان ترکیب پایه است، شما به هیچ نوع بادام خام نیاز نخواهید داشت. شما حتما عاشق بافت یکدست و طعم خوشایند آن خواهید شد. می توانید با مقداری عصاره بادام این طعم فوق العاده را تقویت کنید.

با خمیر مارسیپان خلاقیت شما هم در آشپزی شکوفا می گردد؛ آن را در کیک های جشن بهره ببرید یا آن را برای ساخت حیوانات خوراکی، مجسمه های خوراکی، گل و سایر تزئینات روی کیک و مافین ها به کار بگیرید.

این خمیر جایگزین مناسب و سالمی برای فوندانت های صنعتی است که شما می توانید آن را طبق این دستور و با خیالی آسوده در خانه آماده کنید و طعمی خوش به کیک ها بدهید.

مواد لازم برای تهیه خمیر مارسیپان

  • خمیر بادام 455 گرم
  • پودر شکر الک شده سه فنجان
  • سفیده تخم (همزده) دو عدد

طرز تهیه خمیر مارسیپان

مرحله اول

خمیر بادام را به قطعات مربعی کوچک تقسیم کنید، سپس آن ها را داخل میکسر ریخته و خرد کنید.

مرحله دوم

شکر پودر شده را به کاسه اضافه نموده و با سرعت کم مخلوط کنید تا مواد بافت ریز و شنی داشته باشد. خمیر بادام و پودر شکر را تا زمانی که مخلوط شبیه ماسه مرطوب گردد، ترکیب کنید.

مرحله سوم

دور دستگاه را کم کنید، به آرامی سفیده تخم مرغ را اضافه کنید تا مخلوط از دو طرف کاسه جدا گردد و یک توپ در مرکز تشکیل گردد.شاید نیازی به اضافه کردن تمام سفیده های تخم مرغ نباشد.

مرحله چهارم

خمیر به دست آمده را روی سطحی که با مقداری پودر شکر پوشانده اید، قرار دهید و آرام آرام ورز دهید، این کار را تا زمانی که خمیری صاف و یکدست ندارید باید ادامه بدهید. هیچ کدام از بخش های خمیر نباید خشک و گوله ای باشند.

مرحله پنجم

خمیر مارسیپان شما آماده است، می توانید آن را مورد مصرف قرار دهید یا برای استفاده های بعدی در یخچال نگه داری کنید.

مرحله ششم

برای ذخیره مارسیپان، آن را محکم در بسته بندی پلاستیکی بپوشانید، سپس آن را در کیسه پلاستیکی بپیچانید. نه تنها مارسیپان مرطوب نخواهد شد بلکه هیچ گونه بو و مزه ناخوشایند را نیز به خود جذب نخواهد کرد . خمیر را به مدت سه ماه در یخچال یا حداکثر شش ماه در فریزر نگه می توانید نگه دارید. قبل از استفاده حتماً مارسیپان یخ زده را به دمای اتاق برسانید .

نکات

  • برای تنوع، می توانید از تکه های شکلات، اسانس ها و… در ترکیب مارسیپان بهره ببرید، روکش کیک تان خوشمزه تر می گردد.
  • اگر به خمیر بادام دسترسی ندارید، می توانید آن را در خانه تهیه کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید از یک دوم قاشق چای خوری عصاره بادام را در پودر شکر بزنید.
  • اگر به شیرینی پزی علاقه دارید طرز تهیه سه مدل شیرینی با خمیر هزارلا، طرز تهیه شیرینی فرانسوی و طرز تهیه شیرینی ساق عروس را هم بخوانید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1331

به "طرز تهیه خمیر مارسیپان مخصوص شیرینی پزی (تور ارزان فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خمیر مارسیپان مخصوص شیرینی پزی (تور ارزان فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید