سوریه، ملاقات دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

به گزارش مجله جغتای، دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری سوریه ملاقات کرد.

سوریه، ملاقات دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز چهارشنبه، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این ملاقات روابط استراتژیک میان دو کشور و زمینه های همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه مالی مورد آنالیز نهاده شد تا بتواند به ملت سوریه برای مقابله با محاصره و اقدامات یکجانبه ظالمانه تحمیلی علیه آنها یاری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این گزارش حاکی است که در این ملاقات در مورد بعضی مسائل در زمینه سیاسی از جمله نشستهای فرایند آستانه و نشستهای کمیته آنالیز قانون اساسی در ژنو رایزنی صورت گرفت و بر ضرورت ادامه فعالیت این کمیته بدون دخالتهای خارجی بر اساس قواعد و تدابیری که قبلا درباره آنها توافق شد و با سازوکار فعالیت و روش مند روشن تاکید شد.

در این ملاقات همچنین به آخرین تحولات سوریه و ایران و منطقه پرداخته شد.همچنین موضوع تقویت همکاری های دو و چندجانبه مالی با سوریه مورد آنالیز و تاکید نهاده شد.

بشار اسد ضمن تقدیر از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از ملت و حکومت سوریه، بر اهمیت هماهنگی و رایزنی مستمر دو کشور و حفظ دستاوردهای حاصله در روابط دو جانبه و همچنین فرایند سیاسی و نشست های آستانه تاکید نمود.

علی اصغر خاجی نیز در این ملاقات نقطه نظرات و مواضع کشورمان در مورد فرایند آستانه و همچنین در حاشیه پنجمین جلسه کمیته قانون اساسی در ژنو را تبیین و بر اهمیت تداوم فعالیت های مکانیسم آستانه و همچنین یاری به تسهیل مصاحبه ها در کمیته قانون اساسی با هدف حل و فصل مسائل سیاسی در این کشور تاکید نمود.

بثینه شعبان مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه و بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه در این ملاقات حضور داشتند.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز ملاقات و مصاحبه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 697

به "سوریه، ملاقات دستیار ارشد ظریف با بشار اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، ملاقات دستیار ارشد ظریف با بشار اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید