طرح تحقیقاتی کاربرد هوش مصنوعی در درمان کرونا اجرایی شد

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد طالب پور با اعلام این خبر اضافه کرد: در یک طرح تحقیقاتی مشترک میان بیمارستان سینا و دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هوش مصنوعی برای درمان بیماری کووید 19 استفاده می گردد.

طرح تحقیقاتی کاربرد هوش مصنوعی در درمان کرونا اجرایی شد

وی گفت: در این طرح اطلاعات بیماران مبتلا به کووید 19 بیمارستان سینا جمع آوری شده و به وسیله یک نرم افزار کامپیوتری مورد بررسی و بررسی قرار می گیرد که در این راستا بیمارستان سینا اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می دهد.

طالب پور یادآور شد: این نرم افزار با بررسی 4 آیتم سی تی اسکن، صدای سرفه، نوار قلب و علائم حیاتی بیمار اطلاعات را پردازش و بر اساس آن احتمال ابتلاء به بیماری کرونا را پیش بینی می نماید و همچنین در افراد مبتلا میزان احتمال مرگ و میر و یا بهبودی را به صورت درصدی پیشگویی می نماید و به همین دلیل به ارائه پیشنهاداتی در مورد میزان تجویز دارو و ایزولاسیون در منزل و یا بیمارستان می پردازد.

رئیس بیمارستان سینا گفت: استفاده از هوش مصنوعی در یک بیماری مبهم می تواند بسیار کمک کننده باشد و این تکنولوژی می توان با در نظر دریافت نکاتی که شاید کمتر به ذهن پزشکان برسد در درمان بیماری و شناخته شدن بهتر و بیشتر کووید 19 کمک رسان واقع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 245

به "طرح تحقیقاتی کاربرد هوش مصنوعی در درمان کرونا اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحقیقاتی کاربرد هوش مصنوعی در درمان کرونا اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید