طرز تهیه نان زیتون و ژامبون لذیذ و خوشمزه

به گزارش مجله جغتای، نان زیتون و ژامبون از نان های معروف فرانسوی است، از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و می توان از مواد و سبزیجات متنوع خوشمزه در آن استفاده نمود

طرز تهیه نان زیتون و ژامبون لذیذ و خوشمزه

نان به آن دسته از غذاها اطلاق می شود که با پختن، بخارپز کردن و یا سرخ کردن خمیری که متشکل از آرد و آب است، تهیه می شود. در بیشتر خمیرها نمک هم لازم است و معمولاً از یک ماده برای ور آمدن خمیر نان استفاده می نمایند. در تهیه نان به غیر از نمک، مخمر، روغن و آب، و گاهی برخی ادویه جات، از انواع غلات استفاده می نمایند و انواع بسیار متفاوتی از نان را عرضه می نمایند.

نان در سراسر جهان، یک غذای اصلی محسوب می شود. معمولاً از آرد گندم خمیری تهیه می نمایند که به کمک خمیر مایه، ور می آید و حجمش زیاد می شود و در نهایت درون تنور یا فر آنرا می پزند.معمولاً از آرد گندم در تهیه نان استفاده می نمایند، چون میزان گلوتن آن بسیار زیاد است (که سبب حالت اسفنجی و تردی نان می شود). اما گاهی آرد گندم سیاه، جو، ذرت و جو دوسر هم یا به تنهایی یا مخلوط با آرد گندم در تهیه نان به کار می فرایند.

نان زیتون و ژامبون یکی از نان های سنتی فرانسه و از محبوب ترین پیش غذاها در فرانسه است. این نان خوشمزه علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد طعم بسیار خوبی نیز دارد. در این نان می توانید بدلخواه از مواد دیگر مثل پیاز، پنیر چدار، فلفل، سالمون و … نیز استفاده کنید.

دستور پخت برای 8 نفر و زمان پخت 60 دقیقه است.

نان زیتون و ژامبون

مواد مورد نیاز جهت تهیه نان زیتون و ژامبون

تخم مرغ3 عدد
سرکه سفید 2 قاشق غذا خوری
آرد 250 گرم
روغن زیتون1/2 پیمانه
پنیر گرویر (یا گودا)100 گرم
زیتون بی هسته100 گرم
کره20 گرم
نمک وفلفل به میزان دلخواه
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری

دستور پخت نان زیتون و ژامبون

  1. فر را روی 210 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  2. زیتون ها را چند دقیقه در آب قرار دهید تا نمکاضافیشان گرفته شود، سپس آبکشی کنید و روی دستمال کاغذی بریزید تا خشک شوند.
  3. ورقه های ژامبون را به قطعات کوچک خرد کنید.
  4. پنیر را رنده کنید.
  5. آرد و بکینگ پودر را در کاسه ای الک کنید. تخم مرغ، روغن زیتون وسرکه را به آرد اضافه کنید و ترکیب کنید تا خمیر شود. به میزان دلخواه نمک و فلفلبه خمیر اضافه کنید.
  6. سپس ژامبون خرد شده، زیتون و پنیر رنده شده رابه خمیر اضافه کنید.
  7. کف قالب لوف را با کره چرب کنید.
  8. خمیرنان را داخل قالب بریزید تا 3/4 قالب را پر کند.
  9. قالب را به مدت 10 دقیقه داخل فر با دمای 210درجه سانتیگراد قرار دهید، پس از این مدت دما را به 150 کاهش دهید و 35 دقیقه دیگر نان را بپزید.
  10. سپس نان را از قالب خارج کنید و روی توری فلزیقرار دهید تا کمی خنک شود. این نان خوشمزه را بصورت گرم نوش جان کنید.

نان زیتون و ژامبون آماده سرو

پنیر گرویر (یا گودا) چیست؟

پنیر خاودا به هلندی Gouda یا پنیر گودا پنیری تقریباً سفت و زردرنگ است که از شیر گاو درست می شود.این پنیر اولین بار در شهر خاودا (گودا) در جنوب هلند ساخته شد و هم اکنون درسرتاسر جهان با همین نام شناخته می شود .

این پنیر یکی از معروف ترین پنیرهای جهان استکه با رایحهٔ ملایم و گردویی و طعم خوشایندش امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادیپیدا کرده است. این پنیر سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و انواع ویتامین ها است کهارزش غذایی آن معادل 12-14 کیلوگرم شیر تازهٔ گاو است. این پنیر به صورت خام یا پخته در پیتزا،لازانیا، سالاد،چیزبرگر،صبحانه، سوپ، سس و شیرینی استفاده می شود .

نان زیتون و ژامبون آماده سرو است در منزل آن را تهیه کنید و در کنار خانواده و دوستان خود میل بفرمایید و از طعم آن لذت ببرید.

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 501

به "طرز تهیه نان زیتون و ژامبون لذیذ و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان زیتون و ژامبون لذیذ و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید