مهلت ارسال آثار به مهرواره زبان مادری آوای حرا در هرمزگان تمدید شد

به گزارش مجله جغتای، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها ونوجوانان هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، اضافه نمود: با توجه به استقبال چشمگیر و بعلاوه تعطیلی های فراوان خردادماه، تصمیم گرفتیم زمان دریافت آثار در این جشنواره را تا سرانجام خرداد ماه تمدید کنیم.

مهلت ارسال آثار به مهرواره زبان مادری آوای حرا در هرمزگان تمدید شد

پروین پشت کوهی ادامه داد: جشنواره دومین مهرواره آوای حرا با محور موضوعی پاسداشت زبان مادری و گویش های محلی متداول در جزایر، روستاها و شهرهای استان هرمزگان در بخش های بازنویسی قصه های پدر بزرگ و مادربزرگ ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی باگویش های هرمزگان برگزار می گردد.

پشت کوهی اضافه نمود: علاقمندان می توانند در گروه سنی نوخوان(7تا8 سال)، نونهال(9تا11سال)، نونگاه(12 تا14سال)، نوجوان(15تا17سال)، ارشد(18 تا22سال)، دانش آموزان مدارس (مقطع ابتدایی اول و دوم، مقطع متوسطه اول و دوم) و در بخش بزرگسال کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری ادبی کانون،معلمان و اولیای تربیتی، استادان، دانش آموختگان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی، نویسندگان و شاعران، والدین و بخش ویژه مادران جوان (حداکثر 30 سال) در این مهروازه شرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه نحوه ارسال آثار در قالب word، اضافه نمود: مهلت ارسال آثار تا 31 خرداد 1402 تمدید شد. پیش از این مهلت ارسال آثار تا 15 خرداد ماه اعلام شده بود. به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش از مهرواره در هر گروه سنی، لوح تقدیر و هدیه ای تعلق می گیرد.

این مهرواره سال گذشته نیز با هدف آشنایی بچه ها و نوجوانان با ادبیات شفاهی به عنوان زیربنای ادبیات کودک، تقویت هویت ملی و قومی با تسلط به زبان مادری به عنوان بازتولید فرهنگ و هویت ویژه هر جامعه، آشنایی با چهره های شاخص استان در حوزه ادبیات بومی، آشنایی با گویش های مختلف استان و یاری به حفظ آن برگزار گردید و 31 نفر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1458

به "مهلت ارسال آثار به مهرواره زبان مادری آوای حرا در هرمزگان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارسال آثار به مهرواره زبان مادری آوای حرا در هرمزگان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید