وزیر کشور: فضای سرد و ساکت انتخابات باید فعال گردد

به گزارش مجله جغتای، تهران (پانا) - وزیر کشور تاکید نمود هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است. وقتی این دوره از انتخابات را با 4 سال گذشته مقایسه می کنیم برای ما کمی نگران کننده است.

وزیر کشور: فضای سرد و ساکت انتخابات باید فعال گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز چهارمین جلسه نشست استانداران را به صورت حضوری در سال 99 برگزار کردیم، گفت: دستور این جلسه مسأله و موضوع مهم امنیت، انتخابات، فراوری، معیشت، سلامت و کرونا بود. احتیاج بود ابتدا تمام صحبت ها و نظرات دوستان خود در استان ها که به صورت میدانی و حضوری و پیشتاز مواجهه با مسائل هستند را دریافت کنیم و براساس رصد و تجربیاتی که دارند تصمیم گیری کنیم.

وزیر کشور بیان نمود: علی رغم فشارها و شرایط سخت مالی و مسائل ناشی از تحریم و بیماری کرونا که واقعا در حوزه مشاغل و کسب و کار ما نقصان بزرگی ایجاد نموده بود، فضای امنیتی، فضای قابل قبولی بود و نظارت ها، کنترل ها، مدیریت و پاسخگویی به موقع به احتیاجهای مردم در حد و حدودی که امکان پذیر است در حال اجرا است.

رحمانی فضلی اضافه نمود: در این جلسه بر بحث مرزها و نظارت دقیق تر و فعال تر به ویژه در مرزهای غربی با توجه به شرایطی که در آنجا داریم و استفاده از تمام امکاناتمان برای تقویت مناطق مرزی در شرق کشور و کنترل نحوه و چگونگی هزینه های دولت در این مناطق تاکید شد.

وی گفت: بحث امنیت انتخابات در نشست مطرح شد و اطلس امنیت انتخابات درحال تهیه شدن است و این اطلس هر ماه تغییر می نماید و تا به امروز مشکل خاصی در این حوزه نداشتیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سیاسی، مهمترین مسأله ما بحث انتخابات بود، گفت: هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است. وقتی این دوره از انتخابات را با 4 سال گذشته مقایسه می کنیم برای ما کمی نگران نماینده است. آمار ما در دور قبل تقریبا دوبرابر آمار و ارقامی است که اکنون در اختیار داریم.

رحمانی فضلی تاکید نمود: این فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضا می نماید فعالیت و کار بیشتری به ویژه از منظر گروه های سیاسی، احزاب و رسانه ها صورت گیرد تا بتوانیم با این مقدمات و شیب مناسب و مطلوب به استقبال یک انتخابات پرشکوه برویم. برای ما ضروری است انتخابات با مشارکت بالا و پرشکوه که موجب اقتدار، کارآمدی، حمایت و پشتیبانی از دولت خواهد شد، برگزار شود.

وی با بیان اینکه مقدمات انتخابات از منظر وزارت کشور، آموزش است و آموزش های لازم نیز داده می شود، گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در انتخابات به وزارت کشور یاری می نمایند که تقریبا انتخاب شدند. چاپ تعرفه ها آغاز شده است و تقریبا جلسات ستاد در استان ها برگزار می شود از این رو امیدواریم در حوزه سیاسی بتوانیم انتخابات را موثرتر و بهتر پیش ببریم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه مالی هم یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی، فراوری و برطرف موانع فراوری و یاری به فراورینمایندگان است، اضافه نمود: گزارش مفصلی از سوی استانداران در ستاد تسهیل و تنظیم بازار داده شد. در بحث ذخایر و کالاهای ایام حاضر و ایام رو به عید مشکل خاصی نداریم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در زمینه برطرف موانع فراوری، ستاد تسهیلات اقدامات خوبی انجام داد و با همکاری وزارت صمت و وزارت کشور ستادهای تسهیل در تمام استان ها راه اندازی و فعال شدند و 24 ساعته کار می نمایند، تاکید نمود: همه نهادهای مختلف در دستگاه های مختلف یاری های خوبی می نمایند و فرایند پیش رو نشان از فعالیت بیشتر واحدهای فراوریی و برطرف موانع آنها است.

وی اضافه نمود: بعضی مسائل مثل تهیه مواد اولیه و کالاهای واسطه ای به تحریم ها بر می شود و ضروری است در این زمینه ها در حوزه سیاست خارجی اقداماتی صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه، بحث اولویت های آسیب های اجتماعی هم مطرح شد، اضافه نمود: مسأله جدیدی که امروز مطرح شد، بحث آنالیز آسیب های اجتماعی و اهمیت آن که ناشی از کرونا است بود. آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا هم در بعد روانی، شخصی و فردی و هم در بعد اجتماعی خیلی مهم است. آمار و ارقام ها نشان از افزایش آسیب ها است و قرار شد کارگروه هایی تشکیل شود و در این راستا گزارش هایی آماده شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مواردی که در جلسه امروز مطرح شد، جمع بندی می شود و بخشی که مربوط به وزارت کشور است پیرامون آن تصمیم گیری می شود، اضافه نمود: آنچه مربوط به دولت است را به دولت می بریم.

وی با اشاره به اینکه همه ما به دنبال آن هستیم، مردم در آرامش، امنیت، نشاط سیاسی و اجتماعی و شرایط مطلوبی باشند، گفت: در جلسه تاکید شد استانداران برای حفظ وحدت، انسجام و هماهنگی میان تمام دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کوشش خود را انجام دهند تا بتوانیم در هماهنگی و همدلی روزافزون به مسائل مردم پاسخ دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 658

به "وزیر کشور: فضای سرد و ساکت انتخابات باید فعال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: فضای سرد و ساکت انتخابات باید فعال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید