پوشکوف: هدف آمریکا جدایی کشور های شوروی سابق از روسیه است

به گزارش مجله جغتای، رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه گفت: رئیس جمهور آمریکا برای جدایی جمهوی های شوروی سابق از روسیه اقدامات خود را افزایش خواهد داد.

پوشکوف: هدف آمریکا جدایی کشور های شوروی سابق از روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران در تاشکند، آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جدایی جمهوی های شوروی سابق از روسیه اقدامات خود را افزایش خواهد داد.

به عقیده این مقام روس، در مرکز توجه آمریکا، بلاروس، ازبکستان، ارمنستان و قزاقستان قرار خواهند گرفت. این سیاست برای ما یک خطر جدی ایجاد می نماید و در برابر آن یک وظیفه تازه برای حفظ نفوذ روسیه در کشور های هم پیمانان قرار می دهد.

پوشکوف بعلاوه اسم کرد: واشنگتن می تواند همکاری های نظامی خود را با کی یف بیش از پیش توسعه دهد، در قلمرو اوکراین به احتمال قوی پایگاه های نظامی دریایی آمریکا ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، همکاری با کشور های غربی می تواند سلاح های تهاجمی را در اختیار این کشور قرار دهد. آمریکا همزمان برای جذب کی یف و تبدیل آن به یک عضو غیر رسمی ناتو به ساختار های نظامی غربی کوشش می نماید.

این مقام مسئول پیش بینی می نماید که کوشش های احتمالی بایدن مبنی بر تغییر رقابت با روسیه به فضای پساشوروی می تواند یک عامل تازه تیرگی روابط با آمریکا باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 970

به "پوشکوف: هدف آمریکا جدایی کشور های شوروی سابق از روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشکوف: هدف آمریکا جدایی کشور های شوروی سابق از روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید