کمبود زینک و افزایش خطر ابتلا به سرطان مری

به گزارش مجله جغتای، دکتر آنجو سود، متخصص تغذیه و مدیریت وزن معتقد است: روی (Zinc) ماده مغذی ضروری برای ابقاء حافظه، التیام زخم، بهبود سرفه، کاهش علائم سرماخوردگی و جلوگیری از آکنه است و اگر به صورت متعادل همراه با مواد مغذی موجود در کل رژیم غذایی به بدن راه یابد برترین قدرت جذب را خواهد داشت.

کمبود زینک و افزایش خطر ابتلا به سرطان مری

بعضی از مطالعات پیشین هم نقش روی را با تمرکز بر ارتباطش با سرطان در مجاری غذایی شناخته شده با نام مری آنالیز نموده اند.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه های کمبود روی به شمار می رود

به گفته زوئی پن، استادیار پرستاری دانشگاه تگزاس در آرلینگتون که سرپرستی این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشته، کمبود روی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان دیده شده است. هم مطالعات حیوانی و هم داده های بالینی حاکی از آنند که این ماده معدنی برای پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت عمومی بدن اهمیتی بسزا دارد.

زینک نه تنها برای تنظیم فعالیت های بدن و فراوری هورمون ها و انجام فرآیندهای متعدد لازم است، بلکه نارسایی یا کمبود آن با پیشرفت سرطان نیز مرتبط است. روی بعلاوه رشد و ترمیم بافت ها و عضلات را بهبود می بخشد و نقشی مهم در هضم غذا دارد.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه های کمبود روی به شمار می رود و وارد کردن موادی غذایی همانند اسفناج، گوشت مرغ و ماهی، مغزدانه ها، غلات، حبوب و لبنیات به رژیم غذایی روزانه، یکی از برترین راههای کسب این ماده ضروری برای بدن معرفی شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1502

به "کمبود زینک و افزایش خطر ابتلا به سرطان مری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود زینک و افزایش خطر ابتلا به سرطان مری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید