2 طرز تهیه دسر بستنی کاراملی کافی شاپی با دستگاه و بدون دستگاه

به گزارش مجله جغتای، آیا تا حالا دسر بستنی کاراملی را در خانه درست نموده اید؟ بستنی کاراملی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که در فصل تابستان هواداران زیادی دارد و هم به تنهایی و هم در طرز تهیه نوشیدنی ها و دسرهای دیگر با به کار می رود. شما هم می توانید این دسر تابستانی را به راحتی در خانه تهیه کنید. در از طرز تهیه دسر بستنی کاراملی را با دستگاه بستنی ساز و بدون دستگاه به شما آموزش خواهیم داد.

2 طرز تهیه دسر بستنی کاراملی کافی شاپی با دستگاه و بدون دستگاه

طرز تهیه دسر بستنی کاراملی

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر بستنی کاراملی: 8 ساعت

میزان کالری در حدود 100 گرم بستنی کاراملی: 227 کالری

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی کاراملی

شیر پرچرب: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

کره: 2 قاشق غذاخوری + 30 گرم

خامه صبحانه: 2 و 3/4 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر یا عصاره وانیل: 1/2 قاشق مرباخوری

نمک دریا: 1 قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه دسر بستنی کاراملی نمکی

برای درست کردن دسر تابستانی بستنی کاراملی هم برای عصرانه روزهای گرم تابستان مناسب است و هم برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی گزینه جذابی است. اگر این دسر را در بستنی ساز درست کنید، وقت کمتری می گیرد ولی تهیه آن بدون دستگاه هم امکان پذیر است، فقط وقت بیشتری خواهد گرفت. در ادامه مراحل تهیه دسر بستنی کاراملی را با جزییات به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی کاراملی، مواد را از 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. می توانید انواع و ، انواع ، و انواع را از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: خامه را بجوشانید

در یک قابلمه مناسب، 1 لیوان دسته دار فرانسوی خامه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا گرم شده و روی آن حباب های ریز تشکیل گردد. دقت داشته باشید که خامه نجوشد. بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب قابلمه را روی آن بگذارید تا گرم بماند.

مرحله سوم: مایه کارامل را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر بستنی کاراملی، در یک قابلمه دیگر، شکر و آب را بریزید و روی حرارت میانه بگذارید. آب و شکر را هم نزنید. اجازه دهید آب بجوشد و شکر در آن ذوب گردد. مخلوط آب و شکر باید به رنگ کارامل دربیاید. فقط تابه را در صورت لزوم، تکان دهید. وقتی کارامل آماده شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: خامه و کارامل را با هم مخلوط کنید

به محض اینکه قابلمه را از روی حرارت برداشتید، به میزان 1/3 از خامه ای را که آماده نموده و کنار گذاشته بودید، به کارامل اضافه کنید. خامه و کارامل را هم بزنید تا یکدست گردد و بعد بقیه خامه را به مرور به کارامل اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم: مخلوط کارامل را با بقیه مواد ترکیب کنید

بعد از درست کردن مخلوط خامه و کارامل، 30 گرم کره را به همراه نمک به مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کره ذوب گردد و دانه های نمک هم حل شوند. وقتی مواد یکدست شدند، نصف آن را در یک ظرف در دار بریزید و کنار بگذارید. نصف مایه کارامل را در یک ظرف ترجیحا استیل بریزید.

مرحله ششم: بقیه مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر بستنی کاراملی بقیه خامه را که کنار گذاشته بودید، اجازه دهید خنک گردد. سپس با عصاره یا پودر وانیل و شیر با هم مخلوط کنید. همه مواد را به طور یکدست هم بزنید. بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را در فریزر بگذارید تا کاملا سرد گردد. در صورت تمایل و را از برسید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

مرحله هفتم: مواد را در بستنی ساز بریزید

بعد از اینکه مایه بستنی کاراملی سرد شد، آن را در بستنی ساز بریزید و روی 25 تا 40 دقیقه، دستگاه را تنظیم کنید. بسته به دستگاه، ممکن است این عدد متفاوت باشد. اجازه دهید بستنی آماده گردد.

مرحله هشتم: روی بستنی سس کارامل بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی کاراملی، به میزان بستنی آماده شده را در یک ظرف بریزید و روی بستنی را با یک لایه مایه سس کارامل که درست نموده و کنار گذاشته بودید، بریزید. بعد یک لایه دیگر بستنی ریخته و روی آن را دوباره با کارامل تزیین کنید. همه لایه ها را به همین شکل تکرار کنید.

مرحله نهم: بستنی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی کاراملی، با قاشق بستنی و کارامل را با هم مخلوط کنید تا لایه ها در هم مخلوط شوند و بستنی حالت ابر و بادی بگیرد. روی ظرف بستنی را بپوشانید و به مدت 5 تا 8 ساعت در فریزر بگذارید.

می توانید به محض بیرون آوردن از دستگاه، بستنی را سرو کنید. ولی برای بالا رفتن کیفیت، بهتر است آن را در فریزر بگذارید و بعد میل کنید.

طرز تهیه دسر بستنی کاراملی بدون دستگاه بستنی ساز

برای این که دسر بستنی کاراملی را بدون دستگاه بستنی ساز درست کنید، فقط احتیاج است که زمان بیشتری را به این کار اختصاص بدهید. تا قبل از ریختن مایه بستنی در بستنی ساز، مراحل تهیه این دسر را مانند روش بالا انجام دهید و مایه دسر و مایه کارامل را درست کنید.

مایه بستنی را در یک ظرف بریزید و در فریزر بگذارید. بعد از 1 ساعت، ظرف را بیرون بیاورید و با همزن مواد را هم بزنید تا بلورهای یخ، در بستنی بافت یخی به آن ندهد. هر 30 دقیقه یک بار، مایه بستنی را هم بزنید تا بافت لطیفی پیدا کند.

در این فاصله کارامل را هم به مایه بستنی اضافه کنید یا در آخر کارامل را بریزید. بعد از یک شب تا صبح که بستنی را در فریزر گذاشتید و خودش را گرفت، می توانید روی بستنی را با مغزهای دلخواه تزیین و آن را سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه دسر بستنی کاراملی

*به جای درست کردن مایه کارامل برای داخل بستنی، می توانید سس کارامل را به آن اضافه کنید.

*داخل دسر بستنی کارامل را می توانید مغزهای مختلف بریزید. بادام، گردو، فندق و … می توانند طعم هیجان انگیزی به بستنی بدهند.

*اگر می خواهید داخل بستنی تکه های خامه داشته باشید، کافی است یک لایه نازک خامه همزده را کف سینی فر بچینید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. بعد تکه های خامه را به بستنی اضافه کنید.

*به جای شکر می توانید از عسل برای شیرین کردن بستنی بهره ببرید. انواع را با بسته بندی و طعم های مختلف می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید یا به صورت حضوری بخرید.

*با برش های میوه های تابستانی می توانید اسکوپ های بستنی کاراملی را تزیین نموده و طعم متفاوتی به آنها بدهید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که بستنی کاراملی کشدار گردد؟

در طرز تهیه دسر بستنی کاراملی احتیاجی به استفاده از ثعلب ندارید. ثعلب به بستنی، بافت کشدار می دهد. برای این که بستنی کاراملی کشدار گردد، استفاده از خامه و شیر پرچرب بسیار موثر است. از طرفی موضوع بسیار مهم، هم زدن مداوم مایه بستنی است.

هر چه مایه بستنی را بیشتر و بهتر هم بزنید (هر 30 دقیقه یک بار)، بافت یخی آن بیشتر باز می گردد و هوا به داخل بستنی نفود پیدا می نماید. اگر مایه بستنی را با همزن هم بزنید، بهتر از هم زدن آن با قاشق است.

چرا دسر بستنی کاراملی شل می گردد؟

اگر داخل دسر بستنی، مواد را کم و زیاد بهره ببرید، احتمال شل شدن بافت بستنی وجود دارد. اضافه کردن میزان زیاد شکر، باعث شل شدن بستنی می گردد. بعلاوه اگر از ثعلب زیادی در بستنی بهره ببرید، بافت آن خراب خواهد شد.

برترین ظرف برای درست کردن بستنی کاراملی چیست؟

برای تهیه بستنی کاراملی، بهتر است جنس ظرف روی یا پلاستیک باشد. ضمناً احتیاجی به چرب کردن ظرف، قبل از ریختن مایه بستنی در آن نیست.

منبع: افق کوروش
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1445

به "2 طرز تهیه دسر بستنی کاراملی کافی شاپی با دستگاه و بدون دستگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه دسر بستنی کاراملی کافی شاپی با دستگاه و بدون دستگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید