طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو

به گزارش مجله جغتای، برگر پنیری از غذاهای لذیذی است که کوچک و بزرگ، همه آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند. پنیر و انواع آن هم که همواره می تواند برترین گزینه برای خوشمزه تر کردن هر غذایی باشد بخصوص ساندویچ و برگر. لذت بخش تر از خوردن برگر پنیری، درست کردن آن در خانه با پنیر شایر بلو است که به سرعت و به آسانی تهیه می گردد. این پنیر، عطر و طعمی متفاوت به این غذای لذیذ می دهد. پنیر شایربلو که خاستگاهش کشور انگلستان است از شیر گاو فراوری می گردد و طعمی مشابه پنیر چدار دارد. برگر پنیری را می توانید در مدت کوتاهی در منزل تهیه کنید و در واقع یک غذای سریع بوده و سرشار از پروتئین است. با اضافه کردن مخلفاتی مثل کاهو، تره تازه و گوجه فرنگی به این غذا می توانید ارزش غذایی آن را بیشتر هم بکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو

مواد لازم برای تهیه برگر پنیری با پنیر شایر بلو

  • گوشت چرخ نموده گوشت چرخ نموده
  • پنیر شایر بلو 120 گرم
  • تره تازه نصف فنجان
  • سس فلفل تند یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه یک قاشق چای خوری
  • نمک یک و نیم قاشق چای خوری
  • پودر خردل یک قاشق چای خوری
  • نان همبرگر 12 عدد
  • گوجه فرنگی به اندازه لازم
  • کاهو به اندازه لازم

طرز تهیه برگر پنیری با پنیر شایر بلو

مرحله اول

تره را بشویید و خرد کنید. پنیر شایر بلو را هم خرد و به تکه های کوچک ببرید. در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ نموده، پنیر شایر بلو خرد شده، تره، سس فلفل، نمک، فلفل سیاه و خردل را با هم ترکیب کنید. روی ظرف را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله دوم

شعله گریل فر را روشن کنید تا فر گرم گردد. مخلوط درست شده از گوشت را به 12 قسمت تقسیم کنید و به شکل دایره فرم دهید تا مانند گوشت برگر گردد.

مرحله سوم

سینی فر را چرب کنید. برگرها را روی آن بچینید و در فر بگذارید. فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید و بهتر است که از قبل آن را گرم کنید. تا زمانی که دو طرف برگر برشته گردد، اجازه دهید تا برگرها در فر بپزد. می توانید یک بار آن ها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن به خوبی بپزد و برشته گردد.

مرحله چهارم

پس از پخت برگر، آن ها از فر خارج نموده و داخل نان همبرگر سرو کنید. می توانید داخل نان از گوجه فرنگی و کاهو هم به دلخواه بهره ببرید. برای هر ساندویچ یک تکه کوچک گوجه فرنگی با یک برگ کاهو می تواند مناسب باشد. اما اگر طعم این ها را دوست دارید، می توانید اندازه بیشتری از آن ها بهره ببرید.

چند نکته برای تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو

  • می توانید برگرها را در فویل بپیچید تا رطوبت آن ها حین پخت در فر از دست نرود. به این ترتیب، برگرها یکنواخت و به خوبی می پزند و تمیز کردن سینی فر هم راحت تر می گردد. برای اینکار پس از آنکه برگرها را به 12 قسمت تقسیم کردید، هر قسمت را داخل یک تکه فویل گذاشته و روی آن به شکل دایره و برگر آن را در بیاورید. سپس فویل را به دور آن بپیچید.
  • برگرها را غیر از داخل فر می توانید روی توری مخصوص و روی منقل هم درست کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1382

به "طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر شایر بلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید