طرز تهیه دسر طالبی؛ دسر ساده و خوشمزه تابستانی

به گزارش مجله جغتای، طالبی یکی از خوشمزه ترین و پرفایده ترین میوه های تابستانی است که علاوه بر تهیه نوشیدنی های خوشمزه میتوان از آن در تهیه دسر استفاده کرد. در فصل گرما با تهیه دسر از میوه های تابستانی میتوانید عصرانه و میان وعده ای خوشمزه و خنک را برای اعضای خانواده تان مهیا کنید. دسر طالبی نوعی دسر کرمی و ژلاتینی خیلی راحت است که در کمترین زمان میتوان آماده کرد برای تهیه این دسر دستور های مختلفی موجود است در این مطلب با آموزش دسر طالبی لطیف و خوش عطر و خوش طعم با ما همراه باشید.

طرز تهیه دسر طالبی؛ دسر ساده و خوشمزه تابستانی
مواد لازم دسر طالبی:
طالبینصف یک طالبی بزرگ معادل با سه لیوان آب طالبی بدون شکر
شکربه مقدار لازم، بستگی به شیرینی طالبی و ذائقه شما داره
پودر ژلاتین3 قاشق غذا خوری
آب سرد برای ژلاتیننصف لیوان
خامه صبحانه125 میلی لیتر (نصف پاکت صورتی)
رنگ خوراکی سبز (دلخواه)چند قطره

1- پودر ژلاتین رو با آب سرد مخلوط کنید (حتما از آب سرد بهره ببرید چون با آب گرم مخلوط نمیشه) و اجازه بدین چند دقیقه بمونه تا حالت اسفنجی به خودش بگیره و بعد ژلاتین رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری حل کنید تا کاملا حل بشه و حالت شفاف و روان پیدا کنه (برای اطلاعات بیشتر به مقاله بن ماری مراجعه گردد). ژلاتین حل شده رو کنار بذارین تا از حرارت بیفته و خنک بشه.

2- طالبی ها رو پوست گرفته و به صورت تکه های کوچک خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید (از گوشت کوب برقی هم میتونید بهره ببرید) و همراه با مقدار کمی آب (حدود نصف لیوان) میکس کنید تا کاملا پوره بشه (استفاده از آب برای یاری کردن به پوره شدن طالبی و گرفتن غلظت طالبی استفاده میشه). وقتی طالبی کاملا پوره شد (مقدار آب طالبی در این حالت حدود سه لیوان است) شکر را اضافه کنید.

3- خامه صبحانه رو بهش اضافه میکنیم و مجددا میکس میکنیم تا کاملا مخلوط بشن، حالا کمی از دسر رو بچشین و اگه احتیاج بود مقدار شکر بیشتری اضافه کنید مقدار شکر بسته به شیرینی طالبی و ذائقه شما متغیره اول از دو قاشق سوپ خوری شکر آغاز کنید

در آخر ژلاتین حل شده رو به مواد اضافه کنید و دوباره دستگاه رو روشن کنید تا کاملا با مواد مخلوط بشه.

4- به دلخواه میتونید کمی رنگ سبز خوراکی به دسر اضافه کنید. چون مخلوط شدن طالبی با خامه کمی رنگ اون رو روشن میکنه. اگه از رنگ خوراکی استفاده میکنید سعی کنید مقدار رنگ خیلی کم باشه تا رنگ غیر طبیعی در دسر ایجاد نکنه به مقدار یکی دو قطره که دسر خوش رنگ تر بشه کافیه، بعد از اضافه کردن رنگ دستگاه رو روشن کنید تا کاملا مخلوط بشه.

حالا دسرتون آمادست و میتونید داخل قالب مورد نظرتون بریزید فرقی نداره از چه نوع قالبی بهره ببرید حتی میتونید دسر رو داخل لیوان های تک نفره سرو کنید. من در اینجا از قالب سیلیکونی استفاده کردم. مواد رو داخل قالب بریزید تا کاملا پر بشه و بعد قالب رو به یخچال انتقال بدین.

5- اگه از قالب سیلیکونی استفاده میکنید حتما قبل از ریختن دسر داخل قالب اونها رو داخل سینی قرار بدین تا موقع جا به جا کردن دسر به مشکل برخورد نکنید. اجازه بدین دسر حداقل چند ساعت و حداکثر یک شب داخل یخچال بمونه تا کاملا خودش رو بگیره.

و بعد داخل ظرف سرو برگردونید برگردوندن دسر از قالب کار آسونیه چون داخل دسر از خامه استفاده شده که باعث چرب بودن دسر و در نتیجه راحت خارج شدن از قالب میشه اول کناره های دسر رو با نوک چاقو از قالب جدا کنید و بعد قالب رو داخل دست حرکت بدین تا کناره های قالب جدا بشه و بعد داخل ظرف برگردونید.

برای تزیین دسر میتونید از طالبی اسکوپ زده و انواع میوه های خرد شده بهره ببرید.

اگه این دسر رو برای مهمانی هایی مثل تولد آماده میکنید میتونید این دسر رو به صورت لیوانی سرو کنید در این صورت بهتره از ژله طالبی هم برای خوشمزه تر شدن و زیبا تر شدن دسر بهره ببرید میتونید اول ژله رو داخل لیوان بریزید و داخل یخچال قرار بدین تا ببنده و بعد دسر طالبی رو روی اون بریزید (یا بلعکس).

برای طرز تهیه ژله ویترینی اینجا کلیک کنید.

نکات دسر طالبی:

  • در صورت دلخواه میتونید از یک چهارم قاشق چایخوری وانیل هم داخل دسر بهره ببرید و همراه با مواد دیگه داخل مخلوط کن بریزید.
  • به جای خامه صبحانه از خامه قنادی فرم گرفته هم میتونید بهره ببرید که طعم خیلی خوبی به دسر میده اما چون این خامه شیرین هست در مقدار شکر مورد استفاده حتما دقت کنید.
  • به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین هم میتونید بهره ببرید جایگزین هر یک قاشق پودر ژلاتین یک عدد ورق ژلاتین (بزرگ) هست.
  • برای تهیه این دسر بهتره از طالبی هایی که رنگ سبزی دارن و شیرین هستن بهره ببرید.
  • برای بار اول میتونید از نصف مواد برای تهیه دسر بهره ببرید.

برای مشاهده ی انواع دسرها اینجا کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1094

به "طرز تهیه دسر طالبی؛ دسر ساده و خوشمزه تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر طالبی؛ دسر ساده و خوشمزه تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید