عرضه اپلیکیشن هشدار کرونا در آلمان

به گزارش مجله جغتای، شویبله ضمن تاکید بر اینکه در این زمینه کارشناس نیست گفت، به نظر او چنین امکانی باید در ابتدای شیوع سریع ویروس جدید کرونا فراهم می شده، آنهم در سطح اروپا.

عرضه اپلیکیشن هشدار کرونا در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

رئیس مجلس آلمان از تاخیر در عرضه اپلیکشینی که قرار است به مهار ویروس جدید کرونا یاری کند، انتقاد کرد. شمار دیگری از سیاستمداران و کارشناسان در کل به این گونه ابزار معترض هستند.

قرار است اپلیکیشن هشدار کرونا اواسط ماه ژوئن، یعنی حدود سه هفته دیگر در اختیار عموم قرار بگیرد. ولفگانگ شویبله، رئیس مجلس فدرال آلمان، در گفت وگویی با نسخه یکشنبه های روزنامه ولت (ولت آم زونتاگ) به تاخیر در عرضه اپلیکشن انتقاد کرد و آن را فلاکت بار خواند. این تبادل نظر امروز چهارم خرداد (24 مه) منتشر شد.

شویبله ضمن تاکید بر اینکه در این زمینه کارشناس نیست گفت، به نظر او چنین امکانی باید در ابتدای شیوع سریع ویروس جدید کرونا فراهم می شده، آنهم در سطح اروپا.

میشائیل کرچمر، رئیس دولت ایالت زاکسن آلمان ضمن انتقاد به ایده توسعه این اپلیکیشن گفته است، بهترین راه جلوگیری از سرایت ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

تابیا روسنر، سخنگوی حزب سبز ها در امور سیاست سایبری و حفاظت از حقوق مصرف نمایندگان هم موضع مشابهی دارد. به گفته او، اپلیکیشن هشداردهنده مهم است، اما برای غلبه بر پاندمی کافی نیست.

روسنر بیش از هر چیز، افزایش آزمایش کرونا و همراهی اداره بهداشت را برای مقابله با ویروس سارس -کوو-2 موثر می داند.

اپلیکیشنی که قرار است در آلمان از أواسط ژوئن روی تلفن همراه هوشمند نصب گردد، قادر خواهد بود، کاربران را در باره تماس احتمالی با افراد مبتلا به کووید-19 (بیماری ناشی از ویروس سارس -کوو-2) آگاه و همچنین به تشخیص زنجیره ابتلا یاری کند.

نهاد های بهداشتی اتحادیه اروپا همیشه بر این امر تاکید نموده اند که اپلیکیشن های هشداردهنده در کشور های عضو باید با یکدیگر همخوان باشند. اپلیکیشن آلمانی را شرکت های اس ای پی و تله کوم (بزرگترین اوپراتور مخابراتی آلمان) توسعه می دهند.

این اقدام از شروع با انتقاد های گوناگونی روبرو بود. به ویژه هواداران حفاظت از حریم شخصی و فعالان حقوق بشر نگران سوءاستفاده احتمالی شرکت ها و دولت ها از چنین اپلیکیشن هایی هستند.

ناظران زیادی مانند درل وست، مدیر نهاد بروکینگز (اتاق فکری در آمریکا) هشدار می دهند که این ابزار ها می توانند پس از غلبه بر کرونا هم در خدمت سوءاستفادنمایندگان باشند. به گفته پاتریک برایر، نماینده مجلس اروپا، کاربران با نصب این اپلیکیشن ها عملا خود را به دست شرکت های گوگل و اپل می سپارند.

او تصریح می نماید: می دانیم که آن ها برای نصب اپلیکیشن باید داده های سیستم عامل دستگاه (تلفن همراه) را دستکاری نمایند، اما هیچ معلوم نیست که قرار است چه تغییراتی در آن انجام دهند.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 223

به "عرضه اپلیکیشن هشدار کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اپلیکیشن هشدار کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید